måndag 5 januari 2015

Tillbakablick 2014 - Del 4 av 4


Oktober
Kunde inte börja bättre... mot varmare breddgrader och vårt paradis i Turkiet.
14 dagar med sol och bad och lata dagar! Ren lyx! Vi firade även 1-årig bröllopsdag och 11-årig förlovningsdag när vi var där.












Men höjdpunkten i Oktober kom den 4:e, vårt första barnbarn, Melanie Vilken kärlek man känner i hjärtat helt underbart!
Och Natalie och Christian har även flyttat till Skånes Viby

Väl hemma fick jag en hemsk hosta och fick inte besöka henne.... jisses vad drygt! Men ville ju inte smitta henne.

18:e bar det av till Helsingborg med ett glatt gäng på bloggmiddag! Vi hade en suåper olig dag och kväll! Väldigt lyckat.





Inte förrän i slutet av oktober vågade jag mig dit och gosa med henne, men åhhh så söt hon är! Mitt hjärta smälte totalt.


Min pärla 27/10


Oktober erbjöd vackra dagar, dock med inslag av regn lite då och då... men hösten är så mysig.

November
Vad startar man månaden med om inte med ett party?
Mot Malmö och en härlig galen weekend! 


Allt som kunde gå fel gick fel, trasiga skor ... både mina och Olivias gick sönder, fel storlek vid köp av stövlar, en 38 och 39:a... lite överförfriskad värdinna, blev av med värdinnan precis innan vi skulle gå hem från dansstället, utelåsta, hittade värdinnan ... men dock utan nycklar...ingen låssmed i Malmö... Tillbaka för hitta nycklarna, inte en människa på dansstället... men olåsta dörrar som vi traskade in igenom... och fort ut fort som bara den när vi förstod att där var ett tyst alarm som gått av!  ...ja jisses vilken soppa. 
Men vi hade en räddare i nöden och allt slutade lyckligt fast det blev dyrt för värdinnan som fick ta en låssmed från Lund på söndagen!
Och vi hade i alla fall en enastående kul kväll på Swing In :) Vi åt fantastiskt god mat på Mosaik.
Drack god Cider på Lilla Torg och shoppade loss och fikade... så totala betyget blev plus trots allt! 

Den 4:e for jag över dagen till Norrköping med jobbet, leverantörsbesök och som vanligt så kunde inte Öresundstågen leverera... tycker det är varje gång jag åker så är de sena. Årets ris till dem!

Den 8:e var det sista middagen hos Emily och Marcus i deras lägenhet innan de flyttade till huset i Åhus.


farsdag kommen denna lilla sötnosen ihop med sina föräldrar :) Det kommer att bli morfars tös.



14: e och årets första glögg dracks när vi firade Isabel... nu började jag faktiskt få lite jul känsla :) i kroppen, jaja, jag vet att det var tidigt, men jag älskar julen,

Mellan den 14-15 blev min cykel stulen i trädgården nästan precis utan för vår dörr! Så jäkla arg! 
Eftersom inte jag har bil eller körkort så är det mitt fortskaffningsmedel jag tar mig fram med!



Den 29:e bar det av till Malmö igen på blogg event! Väldigt kul dag med Anna och Anna, och massor andra tjejer.




Och en ännu större höjdpunkt den 29:e var att Emily och Marcus flyttar till sitt hus i Åhus ♥ 
Bild från Hemnet.se

30:e
Och äntligen kom julpyntet upp, den förta advent vankades. :) Stan är vackert julpyntad med.




 Och som vanligt går jag all in direkt :) Granen var även den på plats till första advent!

December
11:e blev det kundbesök med jobbet till Karlshamn, Sölvesborg och sedan tillbaka till Kristianstad för att träffa ett gäng underbara Ladies hemma hos Sanna, Ladies Club goes paketleken! Och en gedigen fika, här snackar vi stocka mätt, gick inte att prova alla godsaker!



13:e Lucia och Julfest på Arenan med Christians firma.
Maten sög verkligen, aldrig i hela mitt liv ätit ett så dåligt julbord!
Men underhållningen var bra!


19:e var sista arbetsdagen för i år, långledigt som går toksnabbt.... och den 21/12 kom våra underbara vänner och fikade :)
Längtar tills sommaren och fler träffar med detta härliga gänget!


23:e firade vi lillejul med barn och barnbarn, hjärtat fylls av kärlek när vi får ha alla hos oss. Så mysigt.


Julafton spenderade vi själva jag och Chris, så mysigt!


Juldagen firade vi med Emily med paketlek och tomtegröt och andra godsaker :)


Juldagsfestligheter blev det även på kvällen med Anders och Aysel. Vi var på Magasinet på privat fest... jag dansade så jag fick ont i tårna.  En mycket trevlig dag och kväll.


Anders bjöd på ost och kex, så gott efter all julmat.


En och en annan promenad har det blivit, och tomtens luva hänger på väg till stranden om någon träffar honom och kan berätta det så han hinner återfå den till 2015 julafton. :)

Vill passa på att tacka för alla julkorten :) Jag bara älskar snigelpost!
Nyårsafton firades med barn, barnbarn och vänner. Vi spelade spel, åt gott och sköt ut och in det nya året! Härligt!


Och med detta avslutar jag min kavalkad av händelser för 2014!
Ja som ni förstår är det ingen dagbok, bara en del händelser under det gångna året, en del större händelser än andra. Jag vill tacka alla underbara människor som jag delat detta år med, ni som försvunnit ur mitt liv för en eller annan orsak, good riddiance. Men det är så att det inte finns plats för energitjuvar eller backsabbing bitches i mitt liv.

Och ni som kommit in i mitt liv; välkomna och jag hoppas att vi ska se mer av varandra 2015!
Mina kära vänner! Jag önskar er alla ett sagolikt underbart och bara ett så där härligt år som gör att det känns som man flyger fram. Ljuvligt, fyllt med glädje och roligheter!

Som vanligt klicka på bilderna för att få dem större.


2 kommentarer:

  1. Så nu har jag läst ikapp o ni verkar ha haft ettt år "fullt upp" men an massa kul :) härliga bilder du presenterar med . Kram o kul o ses var det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite tidsödande att göra en sammanställning men samtidigt kul, Lite svårt att välja ut vad man ska berätta... kan ju inte ta med allt :P Även om där var saker jag skulle vilja ha med. Men då hade jag hållt på än. :)))
      Kram Maya

      Radera