torsdag 2 maj 2013

Valborg och 1 maj

Jag vet inte men sedan barnen flyttade hemifrån är det inte lika roligt med sådana här "högtider" så traditionen att se bål hoppade vi över.

Men vi fick några härliga dagar ändå... valborgsmässoafton blev en kall dag, det blåste isbjörnar ute *fniss*
Vi inhandlade lite mysdricka som jag lovar att var väldigt god.
Speciellt Bailys med en hint of coffee... mmmmm superbt gott.
Mangon var inte dum heller, nu ska det letas drink recept till den. Tips tas gärna emot!


Vi åt helstekt kyckling med gudomligt god sås och potatis och haricoverts ...Mums!
Avslutade kvällen med film och kaffe och likör... en helt okej valborg.

1 maj var ju en härlig ledig dag med strålande sol och inte alls lika mycket vind.
Vi röjde lite och körde och pantade tomglas, tomglas kvitto bytes mot lotter och sen va det bara att skrapa... :) Och vinst blev det! Hela 120 kronor :))))


Sen passade vi på att äta årets första glass på Kantarellens glassbar, blivit jätte fint där!


Sen blev det grillat och rotsaksgratäng med god kall sås.



Helt klart en härlig dag!



2 kommentarer:

  1. Det verkar absolut som att er Valborg har varit härlig!! Rotfruktsgratäng tar jag gärna recept på :)

    Kram till dig!!

    SvaraRadera
  2. Bollvivan känner jag igen, satte såna själv i år... e lite som först ser man den inte men sen så får man upp ögona.. jättevacker... lik gullvivan...

    Jag smakade en ny "Dooley's Tropical - fruit juice & cream" SKITGOD i lördags, då blandad med vitt vin *jättegod fördrink*


    ha de gott
    kram

    SvaraRadera