tisdag 16 oktober 2012

Full fart varje dag!

Så var det redan tisdag...
Jobba, hem, laga mat, slänga i en maskin tvätt, träffa Jen, hänga upp tvätten, läsa nyheter, blogga och pinna lite sen stupa i säng!!! Känns det igen... går i ett tycker jag.
Men igår stannade jag upp och tänkte... sluta stressa, njut och lev! Här och nu!


Pratade med en barndomsvän igår, fina underbara MarieHon har insjuknat i bröstcancer :(
Usch grät när jag gick och la mig, det är andra pärsen för henne.
Båda brösten ska tas bort och i november börjar hennes cellgifts behandling!
För 30 år sedan gick hon igenom massa cellgifts behandlingar och strålning för lymfoma. Och nu är det dags igen!
Nu ska det peppas och se till att tänka positiva tankar! Och glöm inte hjälp gärna till och stöd cancerfonden!
Och glöm inte...

Jag var och kollade mina igår. Fantastiskt bra att vi har mammografi här i Sverige!
Med tanke att det är mellan 15-20 kvinnor som insjuknar om dagen! Läs mer här på cancerfondens sida!
Så strunta aldrig i de där kallelserna! GÅ och kolla dig!

Kram till alla fina



6 kommentarer:


  1. Ja, jag har jättesvårt att förstå de kvinnorna som hoppar över mammografin, det är ju en så billig livförsäkring.
    Men, alla är vi olika.

    Ha en finfin tisdag och DU, som du säger.. stressa ner lite.. ;o))

    Kramen Annelie

    SvaraRadera
  2. Tycker som du att det är jättebra med mammografi, hoppar aldrig över den. Sen brukar jag skicka in lite pengar via sms till olika insamlingar som man hittar på cancerfondens sida, som tack för att jag har fått vara frisk.

    Ha en underbar dag :-) Kram

    SvaraRadera
  3. Det är synd att inte männen även blir automatiskt kallade för prostataundersökning... men det anses väl lite mer kränkande med en sådan undersökning än att "bara" klämma ihop ett par tuttar...

    SvaraRadera
  4. Ja det ahr ju tagit stora framsteg idag o många botas idag. fast fortfarande dör många och en del beror fortfarnade på att de upptäcks för sent som hos min far.

    SvaraRadera
  5. Tack för påminnelsen. Jag brukar försöka kolla mina själv en gång i månaden. Har ju inte åldern inne för mammografi än.
    Vad tråkigt med din vän. Hoppas det blir bra för henne. Så bra det nu kan bli.
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  6. Ja, man är tacksam för mammografin,absolut!
    Varma kramar till dej och din vän!

    SvaraRadera