tisdag 11 september 2012

Never forget!

9/11 är något jag aldrig glömmer i alla fall, kommer i håg precis vad jag gjorde när jag fick nyheten!
Var på mitt dåvarande jobb i butiken, stod ute på lagret och höll på ta fram varor när en kollega kommer rusandes och säger att världskrig 3 har startat, USA är under attack.

Vi hade tv på jobbet så vi for upp till kassorna och ändrade så tips och lotto informationen försvann och bilder strömmade ut från tv apparaten med brinnande byggnader, panik och kaos!!
OVERKLIGT! SANSLÖST!
Vi skulle ha personalmöte den dag, men det var inte mycket som avhandlades på detta måste jag medge, alla ville bara hem och fortsätta få info om vad som hänt!




Kommer ni ihåg vad ni gjorde när ni fick reda på vad som hänt, var ni bar och vad trodde ni?!
Krig? Terrorister?



Candlelight Memorial Service for the victims of 9/11 ~ Buffalo, New York



10 kommentarer:


  1. Jag kommer inte alls ihåg vad jag gjorde då när jag möttes av denna hemska nyhet, ett jag kommer ihåg var att jag trodde ett världskrig var nu startat.

    Ha en fin tisdag.. // Kramen Annelie

    SvaraRadera
  2. usch ja....krig...det va det första jag tänkte.Glömmer aldrig känslan.Fruktansvärd

    SvaraRadera
  3. Hej tack:)
    Det är av rasen Norwichterrier, alla är dock inte
    mina utan jag tar hand om dom ett tag just nu:)

    Jag var nog i skolan när detta hände. Kommer inte
    riktigt ihåg.

    SvaraRadera
  4. Jag satt på bussen hem från jobbet och hörde via bussradion att nåt hade hänt. När jag kom hem och tittade på tv:n förstod jag att det var terrorister eftersom det hände i USA..men i förlängningen var jag rädd för att det skulle utvidga sig till ett krig eftersom Iran har kärnvapen...och ärligttalat..så litar jag inte på arabvärlden. Sen satt jag klistrad vid tv:n...fascinerad och skrämd...

    SvaraRadera
  5. Hemskt, tragiskt, ofattbart!! Minns faktiskt inte riktigt vad jag gjorde när jag fick reda på nyheten...

    SvaraRadera
  6. Visst är det så att man glömmer inte en sådan händelse, det sitter i ryggmärgen, liksom händelsen med estonia.

    SvaraRadera
  7. Jag glömmer det aldrig, åt frukost och tittade på nyheterna som tog över alla kanaler och berättade om att ett plan kraschat in i WTC och sen fick jag se i direktsändning när det andra planet kom gjorde en stor sväng och rakt in i huset. Det var helt sjukt att se trportern och folket runt om bara skrek....
    Usch fy fan.

    SvaraRadera
  8. Jepp, glömmer det aldrig..
    Var hemma och var mammaledig med Maja. Min man hade precis kommit hem och vi bara slötittade på nyheterna... Mitt under direktsändningen efter det första planet sitter jag och ser hur det andra planet flyger in i byggnaden :( :(

    Hemskt.

    3:e världskriget, trodde jag nog. Men först fattade jag inte att det var avsiktligt!

    SvaraRadera
  9. Usch ja fy..... glömmer aldrig, jag trodde ärligt att det var jordens undergång, men sen är jag ju som jag är!

    SvaraRadera
  10. Ja fy fan för dessa hemskheter o så sitter man o gnäller för lite ryggont ..

    SvaraRadera