måndag 9 april 2012

Konstrunda 2012 Åhus- Lars Ferm


En av de konstnärer jag uppskattade mest var nog Lars Ferm.

Konstnär och bildlärare i grundskolan årskurs 4-9
Inspirerad av idén med ”Levande verkstad”
Akademiska examina konsthistoria, pedagogik och psykologi
Ett flertal grafik - och krokikurser på Folkuniversitet 1980 - 2011
Studier vid BI: Konstfackskolan i Stockholm 1991 - 1993
i visuell kommunikation och bildpedagogik (60p)

Tekniker: Akvarell, teckning, akryl-, oljemålning och grafik


Jag hittade en helt underbar tavla av " vår" strand :)

Täppetstanden ♥ 

Där var många tavlor jag tyckte var underbara.



Tyvärr gör inte mina foto hans konst rättvisa, så kika in här på hans hemsida!
Titta och njut!



3 kommentarer:

  1. åh så kul....Lars Ferms mamma (eller om det kan ha varit mormor)har jag tagit hand om då jag jobbade i hemtjänsten på 80 talet i Arlöv
    Jag har en tavla som hon målade och det är exakt samma typ som Lars Ferm målar.Har den sparad.Hon målade den till Pontus tror jag det var då han skulle döpas...så den börjar bli antik,o)))Inga Ferm tror jag hon hette

    SvaraRadera
  2. Jättefina målningar!:-) Trevligt!!!:-)

    God fortsättning!

    Kraam Izabell

    SvaraRadera
  3. Hej där1
    Trevligt att min konst uppskattas och just de tre tavlorna hamnade hos folk som älskar Åhus precis som jag. Sari har säkert missuppfattat min släkts anor. Det finns ganska många Fermar i nö Skåne eftersom det är ett gammalt soldatnamn med anknytning till regementena i Kristianstad. Min mor hette Greta och vi har ingen anknytning till Arlöv vad jag vet. Se min websida www.larsferm.se !
    Tack för allt beröm! Nästa utställning har jag på Korsvirket vid torget i Åhus v 27 med början lördag 7 juli kl 13-18. Välkomna då!

    SvaraRadera