söndag 25 mars 2012

Sköna Söndag!

Sov morgon! Underbart! Sova till klockan var 11 :) Så härligt! Eller ja... vi hade ju ställt om klockan så normalt va det till 10.00. Men länge för mig i vilket fall :)

Hade en skön dag i går. rensade rabatter, var ute i solen, tittade på film och lagade mat!
En helt okej lördag!
Menyn i går blev helt outstanding! Soppan var nog något av det godaste jag komponerat ihopa och lagat, ljuvligt!

Trattkantarellsoppa

Pepparbiff av Rådjur, rostade rotsaker och potatis gratäng.

Hallonpannacotta
Idag söndag så har vi ställt tillbaka klockorna, och ätit frukost! Snart ska det bakas våfflor till fika. Chris som inte tog lika lång sovmorgon som mig är ute i trädgården och donar.
Blev jätte glad när jag kom från Stockholm, Chris hade köpt ett våffeljärn så vi skulle kunna äta våfflor idag :)

Vårt gamla hade ju fått en skada på sladden och jag vill inte använda något men en skadad sladd på grund av brandrisken, så det åkte till återvinningstationen i vintras.
Det mindre roliga var att jag slått ihop smet och allt och ungdomarna väntade på att jag skulle börja grädda våfflor när jag upptäckte brottet på sladden och vägrade använda det! Så fick springa in till grannen och fråga... tur var att dom hade våffeljärn och vi fick gärna låna det:))))



Bild från förra gången vi bakade våfflor...Recept hittar ni här!
Men nu ska jag med ut i solen en runda... klippa lite buskar och dra lite mer ogräs! :)
Ha en underbar söndag!

4 kommentarer:

  1. Våfflan såg ju god ut och efterrätten med den snitsiga chokladbiten till! Kötträtten verkade också smarrig men soppa hoppar jag över...
    Jag gissar att du var överst med rutig skjorta:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Soppan var otroligt god, fast den inte ser god ut!
      Ja och du har rätt i att det är jag i rutig skjorta :)
      Kram fina du!

      Radera
  2. Men oj!! Det var farligt gott!! :D
    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Hej! I går gjorde jag trattkantarell-soppan enligt ditt recept. Både jag och min sambo vill bara säga att det var en tio-poängare! Vi uteslöt dock baconet och toppade bara med creme fraiche och persilja. Så tack för inspirationen:-)Jag kommer garanterat att testa fler av dina recept, och återkommer gärna till din trevliga blogg. Kram!

    SvaraRadera