lördag 5 november 2011

Film ~ Source Code

Denna var riktigt bra

En soldat blir värvad till ett hemligt statligt program mot terrorism. Hans medvetande blir placerat i kroppen tillhörande ett vittne av ett terroristdåd. För att hitta den ansvarige för bombningen måste han genomleva händelsen gång på gång.




Militärpiloten Colter Stevens befinner sig på ett uppdrag han varken förstår eller frivilligt anmält sig till. Plötsligt vaknar han upp på ett pendeltåg på väg mot centrala Chicago, mitt emot honom sitter en kvinna han aldrig tidigare sett och när han ser sin spegelbild tillhör den en främmande man. Några minuter senare sprängs tåget och alla passagerare dör. Stevens vaknar upp omtumlad och fastspänd i en mystisk kammare. Från en videoskärm beordrar en kvinna honom, utan vidare förklaring, att återvända till tåget och återuppleva den okända mannens sista åtta minuter i livet – tills han lyckas identifiera bombmannen.

7 kommentarer:

  1. Här inne var det höstigt =D

    Denna filmen har jag tänkt se ett tag men det har inte riktigt blivit av. Tror jag ska ta tag i det nu när det ändå är helg =)

    Såg att kisen är på villovägar. Hoppas hon kommer hem snart!

    Svar: Tack så mycket :)
    Hoppas du haft en bra lördag :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för den kommentaren :)

    Den där filmen trodde jag att jag hade sett för jag känner igen namnet, men jag känner inte igen handlingen så den blir det att se nån dag. Tack för tipset. Kram

    SvaraRadera
  3. En ganska bra film..och klurig tills man kommer närmare slutet! Trevlig söndag..

    SvaraRadera
  4. Tack för filmtips! Jag är i och för sig säker på att vi sett den.Eller jag har sovit till den. Det gör jag tyvärr till det mesta nuförtiden...=/
    Kram och godmorgon!

    SvaraRadera
  5. Jasså vad skoj att du också är från Malmö! Vart bor du nu då?
    Jag har själv bott på Kirseberg ett tag och min pappa, bror och syster bor kvar på backarna! ;)

    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Glömde lämna ett jätte skratt för att du trodde det var ett barn som skulle starta blogg! =D Jag tyckte då din kommentar var lite märklig-. ;)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  7. Såg den för ett tag sen. Inte den bästa jag sett men den funkade. Gammal tanke med lite nya finesser tyckte jag :)

    SvaraRadera