måndag 20 september 2010

Fy fan!


Vilken natt, sovit 2 timmar ungefär...detta funkar inte! Måste ha tag i en läkare och få något som ger sig på hostan, och infektionen jag har i kroppen! Huvudvärken får jag säkert av allt hostande så ger sig hostan ger sig den...hoppas jag!

Så fort jag somnar så vaknar jag och hostar! Blir galen av detta! Så det blir till att jaga Kristianstadskliniken och få en tid!
Hade jag nu tänkt på det hade jag åkt dit redan igår, för dom har ju numera helg öppet! Vilket är kanon!


Så var ju valresultat med klart! Fortfarande alliansen som ska styra men med Sverige Demokraterna i vågskålen :( vilket jag kan tycka är mindre bra.
Men, bara att acceptera, vi har ju demokrati och vi har röstat, det är så här vi vill ha det!
82,3% röstade i Kristianstad och det är ju bra. 82,1% i Sverige har röstat.


Nu ska jag ha lite kaffe så jag piggnar till och Bisolvon, Rinexin och Panodil som tilltugg! *suck*

12 kommentarer:

  1. Bra att du inte jobbar, lika bra och kurera sig ordentligt.
    Hoppas på dundermedicin nu. Kram

    SvaraRadera
  2. HEJ
    Hoppas du får tag i "fabbo dotton"
    JAPP ja ska ringa både "vaktis & fabbo dotton" me... e så trött på detta nu...
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Jodå, jag hostar hemskt, kan inte andas mellan varven, näsan är tät, huvudet värker, liksom övriga kroppen.
    Men annars mår jag bra :D
    Hoppas du blir bättre snart.'kram

    SvaraRadera
  4. usch för hosta, krya på dej!

    SvaraRadera
  5. Shit, trist med hosta. Hoppas att du snart mår bättre.

    Ja du - är så himla trött på SD - hoppas på att dem blir maktlösa å så kommer att förbli.

    Nu ser jag Jimmys nuna i svt - morrar för mig själv.

    Ha en trevlig dag trots allt.

    KRAMAR

    SvaraRadera
  6. Usch jag hoppas du blir bättre snart så du få sova, inte bra vännen!

    Ja grönsaksdip är otroligt gott och nyttigt, nästan godare än chips :)

    SvaraRadera
  7. Fy för vad synd jag tycker om dig! Jag hatar verkligen hosta - man hostar sönder sig själv.

    Ha en skön måndag trots allt!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Noskapin innan du lägger dig och lägg en Mucoangin på tungan. Sen borde hostan hålla sig undan några timmar åtminstone. Krya på dig!!

    SvaraRadera
  9. Usch va jobbigt att du aldrig blir kvitt din hosta.
    Men, jag hör många säger att det är sååå segdraget med hostan.
    Peppar, peppar.. än så länge har både jag och mannen klarat oss.

    Läste om ett tips i Allers, Läsarnas bästa tips.

    "Skär av ett lock på en kålrot och gröp ur en grop. Stick några hål rakt igenom roten och fyll gropen med strösocker. Lägg på locket och ställ kålroten i en skål. Efter några dagar droppar det ut "sirap" som sägs ska vara bra mot hosta."

    Kanske värt att prova, om du inte har fått nån hästmedicin hos farbror doktorn.

    Krya på dig.. // Kramen Annelie

    SvaraRadera
  10. Farmskan hörde följande idag

    Reportern till SD-representant:
    - Vilken skattesats har ni i den här kommumen?
    - Skattesats..?? Runt 3 kanske
    - Runt 3, hur menar du då?
    - Eller det var kanske 300...

    Måtte de inte få hand om kommunens budget!

    Krya på dig!!

    SvaraRadera
  11. Åh nej.....
    Har du också fått denna helvetesförkylning?
    Stackare säger jag bara.
    Själv är jag mycket bättre, men långt ifrån bra.
    Urinvägsinfektionen och det i öronen/bihålorna tog visst penicillinet, men det som sitter i luftrören verkar ha kommit av virus och har inte släppt än. :(
    Tur attt jag i alla fall inte får feber så fort jag lyfter ett finger längre.
    Hoppas du klarar dig bättre och att doktorn kan ge dig en bra hostmedicin i alla fall, och om det är bakterier, penicillin.
    Kram !

    SvaraRadera
  12. Stackars liten,,, Men du är tuff o sen när du har tagit medusinen ett tag så blir de såååå bra!!! KRAM!!!

    SvaraRadera