lördag 10 april 2010

Ljuvlig Mousse


Ljuvlig Mousse med smak av choklad, pistagenötter och hallon.



För: 4 personer
Hittade inget recept med de ingredienserna jag ville ha så jag komponerade detta :)
Håll tillgodo.
Ingredienser
150 g mörk choklad med pistagenötter (Marabou )
2 dl vispgrädde
2 äggulor
1 dl kesella
2 msk Hallonlikör
Garnering:
Chokladplattor
Hallon
Bryt chokladen i mindre bitar och lägg den i en skål som tål värme.
Smält chokladen i vattenbad.
Vispa grädden, inte för hårt.
Rör ner äggulorna en i taget i chokladen under kraftig omrörning.
Tillsätt grädden lite i taget under fortsatt omrörning. Rör ner kesellan lite i taget och rör till en jämn smet. Smaka av med likör.
Fördela chokladsmeten i 4 portionsskålar och ställ dem kallt några timmar.
Tryck ner en chokladplatta i varje mousse och lägg ett par hallon som garnering.
Servera.

Mums!

2 kommentarer:

  1. Hej Maya!

    Jag måste bara säga att du är ju så duktig på både att blogga och laga mat!
    Jag hinner inte med både och...
    Men önskar att jag gjorde.

    Som jag sagt innan... det måste va en fröjd att äta hos dig. Jag njuter av att läsa bloggen men skriver inte alltid... sorry...

    Men vill att du ska veta att jag läser iallafall!!!!!
    Kramis

    SvaraRadera