onsdag 31 oktober 2018

Äntligen är operation gjord!


Då var operationen äntligen avklarad och knutan är skickad till analys, troligen en benbit men man vill vara säker på sin sak.
Vilka fantastiska sköterskor och läkare jag fick träffa på CSK. Stor eloge till dem, dom hade en härlig humor och skämtade och var jätte trevliga.
De som känner mig vet hur kanylrädd jag är men de var så hjälpsamma och förstående och inga instrument plockades fram så jag kunde se dem.

Dock gick det inte hyvla eller karva bort den utan de fick gå efter fler instrument, klubba och mejsel och när de väl hämtat det gick det smidigt, några slag så var den borta!

Jag fick se knutan och den var vit och och glansig som en pärla, läkaren sa att den var vacker och undrade om jag ville ha dem ned mig hem, sen kom han på att den ska skickas på analys så ops! Det gick ju inte.




Jag fick ett ett helt gäng suturer och om en vecka ska de tas bort.
Så jag är nöjd, smärtan börjar ge sig och svullnaden kommer att lägga sig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar