fredag 16 september 2016

Vad är det för fel på folk?



Vi har blivit nättrolls attackerade!

Ibland undrar jag vad det är för fel på folk?
Eller läs ...ganska ofta!

Vi fick ovanligt många ansökningar till vår bloggmiddag tyckte vi!
Men nu förstår vi...
Varför skapar man falska mejladresser, bloggar och konto på olika sidor för att få komma med på en bloggmiddag?!
Vi har upptäckt att ett flertal av de ansökande personerna till vår bloggmiddag inte har mailadresser som fungerar och sidor (bloggarna) inte uppdateras. (tror dom inte att vi kollar?)

Vi körde lite ipkoll och upptäckte att flera kom från samma ställe... *suckar*

Vad vinner dom på detta?
Vill dom komma på bloggmiddagen så får dom ansöka som vanligt folk utan påhittade adresser.... för dom kan ju inte besvara inbjudan ju...  eftersom mailadressen inte fanns och våra mail kom tillbaka!




Sen kan man skriva anonyma inlägg och anklaga oss för att välja "fel" personer till bloggmiddagen.

Så är inte fallet, ingen person är rätt eller fel.

Vi fick två platser som skulle tillsättas av reserver.
Deltagarna lottades fram.
Och även om det inte hade gjorts så, så är det Annas och Min bloggmiddag och vi bestämmer helt själva vilka som vi vill bjuda om det bara vore för den sakens skull!
Take it or leave it!

Bild på nättroll är lånad från Google.

2 kommentarer:

  1. Mycket tråkigt att man tror att man vinner något på att göra så! Nåja vilken tur att vi fick tbx mailen,så vi inte trodde vi hade haft ett komplett gäng på lördag!
    Jag är så nöjd med gästerna vi satt ihop till kvällen.

    SvaraRadera
  2. Men så himla tröttsamt !!
    Folk tror verkligen att dom är anonyma på nätet,
    och jag har ett "gäng" som ständigt medverkar när jag har tävlingar på bloggen.
    - Med massor av bidrag och namn, men med samma ip-adress, och bidragen är dessutom skickade direkt efter varandra så det blir extra tydligt för mig...
    Behöver jag ens säga att dessa ALDRIG har vunnit något hos mig !? ;)
    Kram

    SvaraRadera