torsdag 23 juli 2015

Barn gör ju inte som vi säger, dom gör som vi gör!




Hur kan det va att små barn skapar utanförskap och "mobbing" ... det borde inte ens finnas på kartan!

Jag tror det ligger mycket i att barn gör inte som vi säger, utan barn gör som vi gör.
Så det kanske vore bra att tänka på för en och en annan vuxen som sitter och pratar negativt om en tredje person inför sina barn, har man en åsikt som måste luftas så borde man välja ett tillfälle där inte barnen är med.

Och viktigt är att föräldrar inte pratar om om barnens kamrater eller dess föräldrar negativt... Men såg du vad deras unge hade på sig bla. bla. bla. Dom är si och dom är så!

Man hoppas ju alltid att ens barn ska växa upp och visa hänsyn, empati och omtanke!

Det där med att barn gör inte som vi säger, utan barn gör som vi gör...
Gäller ju med allt, att hålla i ordning plocka undan efter sig ocj så vidare.

Jag läste ett intressant inlägg på Petra Krantz blogg - Gör det inte så så attans svårt för barnen!
Jag tyckte det var väldigt intressant och tror faktiskt det stämmer väldigt mycket i vad hon skriver.

Önskar jag hade varit mer pedagogisk med mina ungar så hade jag kanske behövt tjata mindre :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar