söndag 4 januari 2015

Tillbakablick 2014 - Del 3 av 4


Då är vi inne på tredje kvartalet 2014.
Juli
Den andre fick jag äntligen träffa underbara Petra, så himla kul! 
Hon var precis som jag trodde, en underbar jordnära person.


 Vi har ju haft vinlotteri, och jag har faktiskt lyckats vinna några gånger...  den 4:e var en av dem.


Sommaren bjöd på härliga dagar med bad och ljumma kvällar i goda vänners sällskap.


10 juli började semestern och maken fixade bubbel och mys för att fira! Underbart!


Olivia och Katrin och jag fortsatte fira kvällen på Handelsbaren med drinkar, Patriks Combo och en allmänt kul kväll!



Den 13:de blev det ett supriseparty för Mini... ala polsk style! Tårta och snaps... hattar, öron och peruker! Lika fantastiskt roligt som alltid när man träffar Annika och Mini!


Givetvis har det blivit en och annan middag i hamnen med, ett måste är att besöka Åmund och äta ribbs :)


Spontanfester är fantastiskt kul! Underbara tjejer hemma hos Annika, dock är det ett problem i stan, Taxi suger i Kristianstad!



Men fram till jag skulle åka hem var det kul :P
Den 16:e var det dags för lite sommarfest med utgång!
Vi var ett härligt gäng som samlades för lite snacks och snack :)
På scen stod Patiks Combo och det blev som vanligt en kväll med fullt ös!



Det blev Underbart! Detta är semester för mig!
många bad och mycket dart!

Även tjejkvällar med utgång, denna gången var det Bistron som fick besök,


Den 22 Juli vinkade jag och Katrin av Alice och Sofija och passade på att ta en dag i Malmö! Underbart!

Den 25:e var det rekordvarma 27 grader i havet! Me like! Detta är livet!


Åhus visfestival gick av stapeln den 26 e, en härlig varm kväll ihop med vänner nere på Åhustorg.
Jim bjöd på läcker Pizza på Milano och vi njöt alla av kvällen.





Månaden präglades av goa vänner, varma dagar med bad och sol och avkoppling i hängmattan!



Augusti

Började utmärkt med en tripp till Ikea och lite mycket shopping,
Den sjunde började jag jobba i gen och vädret var fortfarande fantastiskt!
Våra danska vänner Rie och Bjarne kom på besök den 9:e, alltid lika kul att träffa dem men jag tror det är på plats att vi tar en tripp till dem i Danmark.



Emily var på Amelias Höst nummers omslag :) 



Och lite oväntat besök av Maria och Jim när maken glömmer säga till att de kommer på middag! 
Tur jag gjort en stor gryta med Chili, Och en present fick vi... tack snällaste ni, det var en riktigt smarrig present, choklad fondue med choklad, frukt och bär... vilket vi givetvis hade till dessert!

15 augusti åt jag min första Ottoglass... detta är 2 kulor!


Vi provar Mat och ro's matkasse i Augusti och september. Men tyvärr passar inte den oss.
Men det var kul att prova nya recept.
Min gudson Erik är med i Idol och går vidare :)


Tyvärr räckte det inte hela vägen men det kommer fler möjligheter för honom!
22 Augusti var vi på Charlis Brygghus intressant att få se hur man tillverkar öl! Och vi åt gott och sov över på Vånga 77,1.

Erik släpper sin första singel, Lyssna gärna på den på Spotify. Låten heter I'll go med Erik Nielsen.
Augusti avslutas med att Chris är i Norrland på älgjakt och jag är på kräftskiva hos finaste Gunnsan och Johnni. Super kul kväll!



September
Mys med döttrarna ...den 4:e


Sen har vi en suprise babyshower för Natalie! Fantastisk kul och lyckat!



Kusiner!

Den 13:e är det äntligen dags för en Ladies Club date!
Det bär av till både Malmö ( massage och Spa och till Köpenhamn för god mat, nattklubbar och pubar och övernattning!



19 september är det dags för en höjdpunkt, Kroksjön med våra underbara vänner.





Vi har en helt fantastisk weekend ihop! Skogspromenader, kräftskiva god mat, vi grillar och njuter av naturen.

Hösten bjuder på fler arbetsresor till bl.a. Kisa och Vetlanda.
Gäller att försöka planera, finns så mycket man vill hinna med,

Snart får ni sista kvartalet med dvs. del 4 av 4.
Som vanligt, klicka på bilderna så blir de större!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar