fredag 2 januari 2015

Tillbakablick 2014 - Del 1 av 4


Januari
Jag och Chris har bestämt att vi ska försöka ha mer lyx i vardagen, duka fint vid varje måltid och göra sådant som vi tycker förgyller livet!
Det höll hela året ganska bra faktisk det har varit mer mys och ljus och fint dukat även till vardags.


Januari började bra med tjejfest hos "Kryddan", mysig och kul. Man känner alltid lika välkommen hos kryddan, ett gäng trevliga tjejer och härlig ostbricka förgyllde kvällen.

Kryddan her self :)
Sen den 17:e snöade det rejält så det la sig och blev vitt och vackert!
Sen blev det fest igen, denna gång hos Ing-Louise och Tyke, härlig mat, goa vänner...kan man önska något mer? Känner mig lyckligt lottad.
I slutet av Januari åkte jag till Schweiz på konferens,  vi landade i Zurich och sedan vi tillbringade ett par dagar med intensivt jobb på en lite ort som heter Laax, Men även leverantörsbesök hanns med och där vi fick se tillverkning mm. Väldigt intressant. Men jag han ta en och annan promenad i omgivningarna med.
Underbart vackert i Laax. Soligt, snöigt och helt sagolika utsikter!




Januari bjöd annars på lite blåst och nedfallna träd och grenar!
Annars bjöd bloggen på massor med tips när det gäller förvaring mm.

Februari
Februari är en riktig kalas månad för oss.... älskar fira alla man kan fira och födelsedagar är kul!
Vi gratulerade Chris den 12:e och sen denna månaden får man ju fira lite extra, här turas vi om att planera alla hjärtans dag, det kan va allt från mysdag till lyxmiddag.
Det har inte så stor betydelse vad vi gör, bara dagen är avsatt till oss två!
Eller med några kära vänner som också är med firar.
I år var det min tur och jag hade planerat in en tur till museet tur och sen middag med vänner, fördrink på Bånken och sedan middag på King of India, sååå gott!
En väldigt lyckad kväll.
Triple Chocolate Cheesecake
Och vad är roligare än fester och kalas, jo skapa nya recept och det har blivit en hel del under 2014.
Denna gudomliga Triple Chocolate Cheesecake bjöd vi våra vänner på när vi hade kalas den 16 februari på min födelsedag.
Och då blev det blå gul dukning!

Sverige dukning! OS guld till herrarna i stafetten!

Både månaden innan och denna månaden kantades med influensa och ryggont... men inget ont som inte har något gott med sig!? Väntar på det goda än... *fniss*
Yngsta dottern bor i Åhus inte alls långt i från oss och gratulerades på 21 årsdagen den 24:e!
Sen gratulerades syrran den 28:e med :)
Mars
Började ju bra med kalas den 3 mars :) Då sa vi grattis till Emily som fyllde 26 år!



9:de mars stod både krokus och vintergäck i blom!

en 22:e var jag på en Änglakväll, och många saker har slagit in som de "spådde" 
Och vi lyckades hålla oss friska och fira svärsonen Marcus den 26:e Mars :)


Den 27:e var det event på på Lindex, men bubbel, snittar och mingel. trevligt!
29:e kom Claes på besök, och skämde bort oss med Gösfile till middag! Sen blev det massor med fiske :)

Den 30:e fick jag äntligen lite fint i mina krukor!
Den 30:e var även den första riktiga dagen vi fikade i trädgården 2014!
Detta var del 1 av 4.



2 kommentarer: