fredag 2 januari 2015

Jul och nyår och långledigt.

Varför tror man alltid att man ska hinna så himla mycket när man är långledig?
Min plan har inte hållit än... men har några dagars ledigt till.

Vi jobbade ju sista dagen den 19:e december och sen har det varit fullfart...
Men lille jul firades ihop med barn och barnbarn i vanlig ordning, så mysigt. Och som vanligt serverades helstekt kyckling, sås, potatis och rödkål och lite andra tillbehör. Desserten var pannacotta med bär och flarn.




Mormor och morfars pärla :)

Julafton hade Chris och jag för oss själva med julbord och gröt till dessert. Vi tittade på Julkalendern ... HELA och bara slappade :P



Och juldagen var vi hemma oss Em och Marcus. Så mysigt!

Vår julklappar :) Vi har en liten kul julklappsutdelning där man ska hitta en gåva för 50 kr till en person man blivit tilldelat :)
Sen på kvällen bar det av in till Anders som bjöd på ost och kex när vi kom till honom. Så mysigt och gott. Senare på kvällen blev det utgång, privat fest på Magasinet! En väldigt trevlig kväll.


Sen hade vi tänkt sitta själva på nyår, men Emmie och Robin frågade om de fick komma och likaså Natalie och Christian :)
Så vi fick en kanon trevlig kväll med ungdomarna.
Vi åt kräftsoppa till förrätt, och huvudrätten bestod av hjortstek, hasselbackspotatis, två olika såser och sallad.
Desserten var pannacotta med vinduvor och jordgubbar (Robin fick Havreflarn med detsamma till)
Vi spelade spel och så tittade vi på Grevinnan och Betjänten och lärde några av ungdomarna var vissa uttryck kommer i från! ;)
Emily och Marcus kom till tolv slaget och sköt ut 2014 och in 2015!


Härligt, lite synd om Marcus som var febrig bara.
Ingen bra start på 2015!
Men hoppas han kryar på sig snabbt :)

Nu har ni fått en liten uppdatering vad som hänt de senaste dagarna.
Nu ska jag mysa ner mig i soffan och koppla av.  Robin och Chris är och jagar ... jag hade aldrig gett mig ut i denna blåsten!

Jag håller mig i fåtöljen framför brasan ihop med katten :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar