fredag 2 maj 2014

Så var det dags för helg igen.


Den senaste tidens händelser har väl inte varit de bästa.
Goda nyheter är att våren är på väg.
Något positivt har ju varit att jag äntligen kom till Allergimottagningen och fick ta en massa prover. och jag fick piller mot klådan.
Nu väntar jag bara provsvaren.


Förra fredagen var jag och Emily ute och åt och sen gick vi på Bio, vi åt på Sumo Sushi i Kristianstad, guda gott. Och vi såg en höjdar film: The other Woman, jisses vad jag skrattade! 




Rekommenderar den varmt!

Helgen som gick fixade vi till lite i trädgården, så alla jordgubbslanden är klara, trädgårdsmöbler ute.
Jag torkade trädgårdsmöbler och fick bubbel av maken för underlätta jobbet :) Haha!





Och vi har haft dartpremiär, Natti, Chris och Christian hade, jag höll på frysa ihjäl och gick in och läste lite framför brasan istället :)





Och självklart var Mille också med.

Det blev lasagne som söndag middag. Oj vad gott det är, varför har man det inte oftare.


Sen gick det bara utför, magsjuka, ryggont av inte denna värld och himlen fick en ny ung vacker ängel i fredags. Det gjorde så ont i hela mig och mina tankar går till familjen ♥


Chris har hjälpt mig att få ner de blötlagda blomsterbönorna, höll ju på att glömma dem mitt i alla villervalla.


I går kände jag mig något bättre på kvällen efter att ha vilat ännu en dag, har ju fixförbud på Chris order... jag vilar han fixar :)





Massor spännande saker kom i min Glossybox, lyckig över favoriterna från Sheer Cover.


Och vårt plommonträd har aldrig blommat så mycket som det gör i år. Nu är ju bara problemet att de två andra träden gått ut så inget pollinerar detta :( Med andra ord inga plommon...


Och olyckor kommer sällan ensamma, Chris förstörde sina glasögon när han lastade bilen med trädgårdsavfall och en pinne for upp i ansiktet på honom, men tur att glasögonen tog smällen och inte ögat... tur i oturen med andra ord.



Gårdagen avslutades med grillad korv, ljuvligt gott.
Vad dagen har i sitt sköte vet jag inte mer än att jag måste ha lite mediciner, så läkare, apotek here i come.
Ha en ljuvlig dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar