torsdag 22 maj 2014

Just nu går inget bra...


Kaffe... massor tack...
Varför ska inte alla få vara lyckliga och må bra?
Igår kväll snurrade tankarna i mitt huvud... vaknat flera gånger i natt ... *suck*

Det har varit en tuff tid, vänner mår dåligt, obotligt sjuka och kärleken raseras av otrohet mm.
Det har varit självmord, skilsmässor och tuffa besked. Vi har aldrig varit så sjuka i olika influensa mm. som denna vår.
Och i går så skadade sig Chris på jobbet, han fick en brännskada på benet eller flera egentligen.
Men en var värre än de andra. Och sitter dumt på utsidan av benet vid knäet precis där man böjer det så det är svårt att få fast kompressen bra.


Han är i alla fall omplåstrad enligt konstens alla regler och jag lovat min väninna som är distriktssköterska att börjar det vara eller se illa ut så ska han ner till dem och få det omlagt.
Så nu så länge får jag lägga om det.
Glad att det inte blev värre.
Känns som det varit tillräckligt med negativa saker i våra liv så nu måste det vända.
Så locka fram alla positiva tankar nu.


Så mitt budskap i dag är att vi är alla unika, älskade underbara och helt perfekta precis som vi är!
Var rädda om varann och acceptera varandras olikheter. Hjälp de som ligger ner upp, stötta varann... alla har perioder då man behöver någon som lyssnar eller talar om hur bra man är.


Tala om att du finns för de som har det svårt, tvinga dig inte på dem men låt de veta att vill dom så finns du där.
Man behöver i bland bara hålla en hand eller ge ett tröstande ord för att någon ska komma vidare.

Och en gång för alla FUCK CANCER jävla skit sjukdom! Önska den kunde utrotas.
All Kärlek till er mina vänner och lova att ni ler eller ger någon en hjälpande hand i dag. Eller ett ord på vägen. Sprid positiv energi. Det behövs.



2 kommentarer: