onsdag 23 april 2014

Påsken 2014


Haft en super fin påskhelg, i torsdags var allt pyntat och klart och påskpresenterna fixade, och när vi kom från jobbet så var Claes på plats.
Alltid lika trevligt att ha honom på besök.
Han är en ypperlig kock med kan jag berätta, Claes stod för maten på skärtorsdagen.
Förrätt bestod av rårakor, en med rökt rådjur och mimosasallad och en med en crème fraiche röra och färska räkor.
Och till huvudrätt blev det Stekt gösfilé med kokt potatis! Såååå gott.
Det kördes ved och laddades för en tidig långfredag med fiske.

Jag laddade för att rensa lite i trädgården :) Citronmelissen kommer riktigt fint men jag funderar på att flytta den. Får se vart den kan stå, så länge fick den lite påskstyle :)


Timjan, persilja, gräslök, rosmarin mm växer med så det knakar.
All ved, det vill säga de sista 15 m³ var även de på plats i vedboden.
På eftermiddag var det så dags för den traditionella Påskmiddagen hos oss, helstekt kyckling, kokt potatis, brunsås, rödkål, sallad.
Lika gott varje gång.
Sen blev det dessert bestående av cup cakes/muffins, denna gång med den spännande smaken av Mango, väldigt gott.
Vi spelade Wii och hade det väldigt trevligt.... inte visste jag att man kunde åka konståkning med Wii... haha, det blev många sköna skratt.


På Påskafton var det fiske på morgonen för Chris och Claes, sen tupplursdags :) Två havsöringar var dagens fångst.

Sen bar det av in till Syrran på middag med resten av släkten. Blev en jätte trevlig dag med god mat och trevligt sällskap.
Väl hemma kom påskhararna på besök med en påskpresent :) Tack Katrin och Niclas :)
På kvällen efter fisket gjorde jag ett par kvällsmackor med gubbröra.

Söndagen blev det mer fiske efter havsöring och jag stoppade händerna i myllan och njöt av lite trädgårdsarbete.ett av fyra jordgubbsland är nu klara.
På kvällen blev det film och soffmys och vi var nog lika trötta alla tre.

Även måndagen gick dom upp kl. 4, Chris och Claes, jag hade bestämt mig för sovmorgon så länge jag kunde sova... tror hon va 7 halv åtta innan jag klev upp.
Efter fiske och frukost var det dags för Claes att bege sig hemåt.
I går måndag var det samma sak tidig morgon, och sen efter jobbet blev det trädgårdsarbete ... ett par timmar i soligt väder gör vem som helst glad.
Det börjar ta sig men där är mycket kvar.

Nu vill jag ha helg igen så jag kan bli färdig... eller i alla fall få klart jordgubbslanden :)



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar