tisdag 15 april 2014

Äntligen uppdaterat...

För precis en vecka sedan landade 30 m² ved på vår framsida!
Ja jisses vilka högar här var!
Detta lämnade jag min make med och drog till Schweiz :)

Men nu är det bara en hög kvar, den på höger sida... och förhoppningsvis är den med snart borta.

Det var Index 14 mässa i Genève, 2 långa dagar med mycket gående men många spännande möten.

Det var att se till att vara packad och kla kl 4 på morgonen, en kopp kaffe sen bar det iväg mot Kastrup

Mässhallarna är gigantiska på palexpo.
Men ligger i direkt anslutning till flygplatsen i Genéve.
En kort promenad så var vi på plats.

Sen bar det av till hotellet, vi bodde på Winsdor som ligger runt hörnet från red light district... mindre trevlig plats med alla "working girls" i gathörn och "skyldfönster"
Vi promenerade på kvällen till restaurangen vi åt på och då passerade vi dessa ställena, lite läskigt faktiskt.
Men vi åt på en fantastisk restaurang som jag varmt kan rekommendera.

Genève visade sig från sin vackraste sida i strålande sol.

Efter en god frukost promenerade vi ner till Genèvesjön.
Och sen blev det en kort runda till Eu Parlamentet och andra sevärdheter.
Dagen spenderades på mässan tills vi hade besökt alla leverantörer vi hade sett fram emot att träffa, sen blev det flygplatsloungen ... mycket kaffe och lite bubbel. Och jobba lite.

Väl hemma var jag mer död än levande, efter 2 timmars försening på grund av att bromsarna var låsta på flygplanet så var klockan närmare två innan jag lyckades somna.
Men har en otroligt snäll chef som kom och hämtade mig vid 9 nästa dag så jag fick lite sovmorgon.

Sen bar det av in till Kristianstad efter jobbet, handla ett par saker innan det bar av hemåt.. behöver jag säga att jag blev inte sen den kvällen :P

Magnoliaträden blommar i stan, så vackert!

På lördagen vaknade jag relativt tidigt till ett underbart vår väder, rosenripsen blommar och är underbart vacker.

Sen blev det att åka på kalas/Brunch, grillat och potatis gratäng som avslutades med en gudomligt god Chokladtårta.

På kvällen blev det ytterligare kalas.
Vi provade de nya örtkryddorna med från stjärnörter, fantastiskt goda.
Perfekt på nypotatisen som vi rostade i ugnen.
Vi avslitade kvällen med en maräng/moussetårta och sen stupande vi alla i säng, Natalie och Christian och Millie sov över så vi fick lite tid ihop på söndagen med .)

I söndags fortsatte ved körandet... och persikorna blommar... nu hoppas jag bara att inte frosten tar blommorna för då får vi inga persikor i år.

Vi provade ytterligare en sort av stjärnörterna, riktigt god även denna. och söndag middagen bestod av pytt på rester.

Måndagen var riktig seg att komma upp, det drar i ryggen fast jag inte lavat alls mycket ved... och nu har jag order om att fixa marktjänsten istället så jag inte pajar ryggen till Påsk .)
Påskpyntade mitt skrivbord i måndags med :) Sött va?

Och vi hade mer kött över från lördagens middag så det blev risotto med färsk ananas till middag i går. Såååå gott!
Och det var en otroligt vacker kväll... som bjöd på en enorm fullmåne i natt, Säker därför jag sov så illa.

I morse var det så vackert när vi körde till jobbet, solen strålade och allt grönskar, underbart!

Här var lite ved kvar när jag kallade på Chris att det är middag, men även den är borta nu!
Så nu är det bara 15 m² kvar som ska in i vedboden :)

Avslutar men en sagolik vacker bild av kvälls himlen här i Åhus. nu ska jag slänga mig i soffan en stund och se lite på någon serie ...om jag inte somnar först :P
Nu längtar jag efter Påsken, ledighet och tillbringa tid med familjen :)