måndag 6 januari 2014

Mer vardagslyx

Jag och Chris har bestämt att vi ska försöka ha mer lyx i vardagen, duka fint vid varje måltid och göra sådant som vi tycker förgyller livet!

Vad är vardagslyx för er?
För mig, en god middag, film ihop med min darling, eller spela spel, ut och promenera i skogen och bara umgås med varann eller våra vänner.


 

Havet är verkligt rogivande att gå vid, en favorit för mig jag är så lyckligt lottat att bo både nära skog och hav.


Att duka fint fast man inte har gäster tycker jag är guld värt.




I fredags lagade vi hjortfärsbiffar och hade två olika sallader till, så gott. Sen avslutade vi middagen med chokladmousse med vispgrädde och färska bär.

Lördag blev det hockey eftermiddag då vi tittade på Sverige - Kanada.
Vi fikade på mandelmusslor och njöt av att Sverige vann.


Vi drack lite bubbel innan vi högg in på middagen, kycklingklubbor med rotsaker och apelsin/blåbärssallad.



Vi tittade på film, var ute och promenerade och hade det allmänt härligt.
Ända som inte var så kul var att vi såg att där var massor med sork eller mullvadshögar hos grannarna!

På Söndagen blev det kycklingburgare och en öl innan jag skulle iväg på tjejfest.



Man känner alltid lika välkommen hos kryddan, ett gäng trevliga tjejer och härlig ostbricka förgyllde kvällen.


Sen bar det in en runda på stan, men inga roliga ställe öppna så Chris kom och hämtade mig, Annette och Lisa.
Så skjutsade vi hem dem innan det bar hem till Åhus. 
Vaknade tidigt i morse, men drog täcket över huvudet och sov till 10 :)
Idag blev det en riktigt bra film, The Butler, kan varmt rekommendera den!


Så nu är trettonhelgen varit och jag summerar den till en härlig helg!
Hur har er varit?

I morgon är det jobbedag igen efter långledighet. Ska bli härligt.


Som vanligt klicka på bilderna så blir de större.

4 kommentarer:

  1. Godmorgon
    Ja men va fint du har fått här
    Vardagslyx är nog viktigt kanske mer för vissa än andra :) Men en sån enkel sak som att duka lite fint till middagen kan väl alla unna sig. Att kanske få komam ut på rest. nån gång i månaden o ta hand om varandra är viktigt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gå ut att äta är tokdyrt om man ska gå ut på något bättre ställe, sparar massor med pengar på fixa hemma :P Men visst är det mysigt och försöker unna oss det lite då och då. Duka fint gör man för en billig peng, en bukett blommor förgyller ju inte bara middagen utan hela hemmet hela veckan :)

      Radera
  2. Vardagslyx är verkligen underskattat, jag räknar duka fint, gå ut och äta, bio eller bara umgås=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig, man behöver piffa upp vardagen :)
      Mys mer säger jag :)

      Radera