torsdag 18 juli 2013

Jello Shots - Hallon


För att göra dessa Jello shots behöver du:


1 pkt Jell-O Hallon
4,75 dl kokande vatten
4,75 kall vätska, jag använde 3,75dl vodka och 1 dl hallonsaft
40 snapsglas i plast
De smakade gudomligt!

Gör så här:
Slå hela paketet med Jell-o pulver i en skål.
Koka upp vatten, vispa ner det kokande vattnet i Jell-O pulvert.
Se till att allt pulver löses upp ordentligt.
Tillsätt spriten och saften och vispa så det blandar sig, slå upp i snapsglas och kyl i ca 4 timmar!



Är ju inte en drink i den bemärkelsen men hamnade under den etiketten för det är ju inte en dessert precis!
Läckert och gott!

2 kommentarer:

  1. Hej! Hur många gram var ditt paket med Jell-o? Jag har nämligen ett paket med 75 gram och undrar om jag ändra proportionerna. :) Tack på förhand!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kolla hur mycket vätska det ska tillsättas. Jag tror att mitt paket är på 170g. Fått mina från usa och räknat om fr cups till dl :) och fick då ovanstående mått.
      Om du ska göra med alkohol så kör hälften sprit +någon smaksättningoch hälften kokande vatten typ

      Radera