måndag 24 december 2012

Uppdatering...



I går var det lillejul, men vi har haft fullt upp här så det har inte blivit så mycket bloggande, i fredags kom Christians lillabror Andreas till oss :) Han ska fira jul här, mysigt!


Men innan jag berättar mer... så först av allt måste jag tacka min dotters otroligt omtänksamma svärmor Anneli, jag fick specialleverans i fredags till jobbet med mandelmusslor, mjukpepparkaka och pepparkakssnittar!
Så gulligt! Tack snälla! Vilket fredagsmys vi fick!

Lördagen bestod av matlagning och fika, vi gjorde potatisgratäng, Janssons, Toffifee och Wiendernougat.
 Denna sillikonpenna är senaste av gadgetarna i mitt kök! Superb att använda när man ska garnera godis!'
Sen kom Katrin och vi mös på pepparkakor, mögelost, mjukpepparka med lingon. Och Katrin hade hallongrottot, tomteskul och choklad doppad nougat med sig. Vi bytte klappar och hade en allmänt trevlig stund!
Lillejuls mys har vi ihop med barnen, Emily och Marcus kommer till oss då, dom firar jul på Brogården ihop med Marcus familj och släkt.

 Tyvärr fick jag ett svårt migrän anfall så inget blev som planerat, jag fick snällt gå och lägga mig ute i Natalies hus så jag fick tyst, svalt och mörkt runt mig. Inte förrän jag kräkts ett par gånger och sovit någon timme började migränen ge sig.
Men Emily var snäll och höll i kameran så jag fick lite bilder. och så fick jag ju va med i efterhand.
Vi hade helstekt kyckling, ljuvligt god sås, potatis, rödkål och kokta grönsaker.
Till dessert blev det Syrrans knäckiga äpplekaka och vaniljvisp!
Dom spelade sällskapsspel och Wii och umgicks ♥
När jag kom in igen hade Chris och Andreas fixat undan disk och allt så det var fint här!
Sen kom min svåger Boris och spelade Wii med Chris och Andreas. :)
Sen blev det så ska det låta och lite fika, efter det griljerade vi skinkan och åt skinkmackor och drack julmust!

Idag ska vi som massor med andra fira en mysig jul!
Önskar er alla en God Jul, mys mycket och umgås och njut!
För det ska jag göra!

6 kommentarer:

  1. Silikonpennan ser ju superbra ut, du får visa närmare en annan dag :)

    Hoppas du må bättre idag!
    GOD JUL!

    SvaraRadera
  2. Tack och detsamma till dig
    GOD JUL
    kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas att ni får en riktigt god jul (och att du slipper migränen idag)!!

    SvaraRadera