onsdag 27 juni 2012

Egotrippade människor kan jag vara utan!


Hmm... visst är det konstigt att vissa föräldrar låter bitterhet gå ut över barnen?
De fattar inte att de "straffar" barnen och inte den andre föräldern när de begränsar umgänget!
Man kan bara hoppas att de kommer till insikt och tänker på barnen i första hand och inte motarbeta umgänget!

Ta ett exempel, barnen får träffa sin mamma endast 6 dagar på sommarlovet som är ca 10 veckor ... ...låter väl väl bra? Eller hur? NOT!

Glad att jag aldrig varit så egotrippad!


5 kommentarer:

  1. Åhhhhh åhhhhhh åhhhhhh..... say no more!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det behövs inte... men är så tråkigt!

      Radera
  2. Det är vidrigt när man använder barnen för att straffa den andra. Jag har sett det och det går enbart ut över barnen. Usch.
    Sen kunde jag inte låta bli att fundera om reaktionen hade varit den samma om det varit en pappa som enbart fått träffa barnen 6 dagar istället för en mamma. För det verkar som om det i vårt samhälle är oacceptabelt för en mamma att inte ha sina barn medan det är mer accepterat om det är pappan som inte har sina barn. Blev lite utanför men jag tycker det är fruktansvärt på båda hållen.

    Ha en bra dag / Nettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja tyvärr har min sambo det problemet, han får bara ha sina tjejer 5!!! dagar, jag tycker det är fördjävligt. Egoistiskt av mamman! Men finns många sådana bitter F*****!
      Synd de inte begriper vad de gör mot barnen.

      Radera
  3. Dom stridande föräldrarna skulle förlora vårdnaden tycker jag , Stackars barn som slits mellan föräldrars barnsligheter

    SvaraRadera