söndag 22 maj 2011

Jordgubbarna blommar :)

Hitills har helgen varit bra... fått massor gjort.
Tvättar ... vilket aldrig tycks ta slut!... kryddträdgården har fått ny jord och dillen är sådd...  :)
Jordgubbarna och smulgubbarna har med fått gödsel och jord och de blommar :) Så vem vet... vi har kanske egna jordgubbar till midsommar :)
I år ska vi fira midsommar i Halmstad :) Ska bli så mysigt.


Vi har hunnit med att grilla med, blev vildsvin :) Sååå gott!









Gräset har även det fått en omgång ... så nu är det inte knä högt längre... haha!

Nyklippt :)

Men nu ska jag ut en runda till... dessa små sötnosar ska delas och få egna "hem"

Blomsterbönor

6 kommentarer:

  1. Skönt och få lite fixat :)

    Och grillat är ju så gott..... :) Dock har jag aldrig grillat vildsvin... bara ätit det som färs.... :)

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Så fint du har det och vilka käcka och fina örtkrydds-skyltar!:-)

    ha en fortsatt fin söndag!

    Kramisar! <3

    SvaraRadera
  3. Så underbart det ser ut. Gröna små spirande örter som lapar sol. Skyltarna du har var jättesöta.
    Ha en bra kväll / Nettan

    SvaraRadera
  4. Här tvättas det också för fullt och jordgubbarna blommar här med :)

    Vildsvin har jag inte testat än, många säger att det är gott så det är nog dags snart.

    Som sagt, tycker att du har en väldigt fin trädgård :)

    Ha det så bra

    SvaraRadera
  5. Jag ÄLSKAR jordiga gubbar!!! Så hojta till när dom är klara!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad och gör mig glad!
Spamm, anonyma och reklam kommentarer gör sig icke besvär. De plockas bort!