tisdag 21 september 2010

Gud vad skönt....


Det är att sova utan vakna hela tiden av hostan.
Var ju hos läkaren i går och fick cocillana-etyfin och antibiotika, så nu ska väl skiten ge med sig.
Men jag har nog hunnit hosta sönder ett muskelfäste eller två. Ont gör det i alla fall.
Någon undrade vad jag gjort... jag har en bakteriellinfektion i kroppen, hosta, huvudvärk, snorig och är allmänt nedsatt.
Fick en fråga hur jag orkade baka när jag va dålig, hehe... har inte bakat kan jag lugnt tala om, recepten jag lägger in har jag redan gjort vid andra tillfälle, så jag vill bara dela med mig av dem till er.
Och en av fördelarna med blogger är att man kan lägga in recepten och sen publiceras de på den datum och tid jag valt :)

Kommer nog ta ett par dagar innan jag är fit for fight igen...2-3 sa läkaren om medicinen hjälper :) Så håll tummarna!
Kuren är på 8 dagar och har det inte hjälpt tills dess ska jag dit igen.
Chris hostar ju med, men att få han till doktorn är som att slå vatten på en gås...

Och något slog mig i går när jag promenerade hem, träden har börjat byta färg! Hösten är här!
Idag regnar det men det gör mig inget för jag tänker gå och sova lite mer.
Så jag önskar er alla en härlig dag! Min kommer bli underbar... NOT!  Hosta och lite mer hosta!
Vi syns och hörs! Tjingeling!

5 kommentarer:

  1. Godmorgon, håller tummarna att de börjar vändaom 3 dagar, passa på och kika på filmeroch bara vila nu.
    Ta hand om dig! kram

    SvaraRadera
  2. HEJJ DU!! Sikka goda recept du har skrivit, Ska baka lovar!!!
    Cocillana e starka grejs!! Har sånt här hemma me,,,får gömma inte bra o ha när man ha en som gilla sprit!!! FNiss tur de e bara en liten flaska o lite kvar!!! Den som hittade på de e en ängel!! slippa hosta så man kan sova ut!! Krya å dig men ja tycker de e skönt när du e hemma så vi kan chatta hehe!! KRAAAAMMMMM!

    SvaraRadera
  3. Instämmen Nallen om Cocillana Å den räcker lääänge me... JO ja hade en så kallad pojkvän en gång (nalle vet vem) som drack upp min Cocillana för mej...
    JA färgerna e undrbara på hösten men e så tråkigt kallt blåsigt å grått trist... men visst tur höstlöven finns annars hade man väl deppat ihop fram till jul... HEHE

    KRYA PÅ DIG!!!!
    KraM
    PS: ja tur MSN finns FNISSERIANFALL

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna att detta hjälper dig inom en SNART framtid, du har varit dålig ganska länge nu väl..??

    Krya på dig.. // Kram Annelie

    SvaraRadera
  5. Deppigt att du fortfarande inte är bättre - glädjande att du har fått medicin!

    Krya på sig!
    Kram Eva

    SvaraRadera