onsdag 23 juni 2010

Traditioner





Har ni några speciella traditioner till Midsommar?
Vi har ju vår frukost som vi inte ger upp! Det är nog något av det mysigaste som finns... en avkopplande lång frukost med en massa bubbel :) I goda vänners sällskap eller på tuman hand.

När vi har barn i sällskapet så är det givet att vi har midsommarstång om vi är hemma, annars kan jag nöja mig med bordsdekoration :) och blommor på bordet så som blåklint och prästkragar.

Jag älskar ju sill så det är ett måste för mig, då vill jag ha det ihop med gräddfil, gräslök och nypotatis! Och Jordgubbar... Mmmm... något av det ljuvligaste som finns!
Jag har beställt 6 liter trots att vi inte ska va hemma... Något av en favorit för mig är Filmjölk med jordgubbar, ljuvligt gott, bara slå upp iskall filmjölk i en tallrik och skiva i en massa jordgubbar! Då är det sommar för mig!
jag har lovat att dela med mig av några av mina favoritrecept när det gäller midsommar så de kommer strax med :)
Men nu ska jag först ha lite kvällsmat!

1 kommentar:

  1. Jag önskar jag kunde säga ja, eftersom jag är barnsligt förtjust i traditioner. På julen har jag hur många som helst... Men tyvärr... jag har aldrig lyckats skapa några runt midsommar. Det kan i och för sig delvis bero på att jag ofta jobbat på midsommar?

    Det är tanken i år också, men jag går och hoppas på att slippa ändå! :-)

    Nåja, jag önskar dig en riktigt fin midsommar med en massa sill som du älskar och tack så mycket för din röst! Den värmer gott ända till midsommar! Minst! ♥♥♥

    SvaraRadera