torsdag 17 juni 2010

Att flytta hemifrån...

Alltså inte jag!
Läste på Patriks blogg att hans son ska flytta hemifrån! Grattis till honom... eller till Patrik... eller båda :) *Ler*
Nej men skämt åsido... detta är faktiskt ett dilemma för många ungdomar de har inte råd att flytta hemifrån...
Och det är definitivt inte lika lätt idag som när jag var 17 och flyttade!
Gud! Vilken känsla det var att få sitt eget boende!
Jisses vad massa kul man hade, men samtidigt var det tufft ekonomiskt, pluggade, jobbade, festade... fast i omvänd ordning  *Ler*

Men jag lider med alla ungdomar som inte kan flytta hemifrån på grund av att de pluggar tills de är 30, eller inte får jobb, eller ännu värre kan inte få någon lägenhet för dom inte har inkomst osv... allt blir en ond cirkel.

Ännu värre är att många flyttar HEM igen! Jisses, har man inte blivit ovänner innan så är det väl ett tillfälle...

Man kan ju bara gå till sig själv när man varit singel... hehe... man får lätt en massa fula vanor! *Ler*

Jag önskar i alla fall alla ungdomar att de ska få eget boende innan de fyller 30! -Ja Kim, du räknas till ungdomar i detta fallet... men betyder INTE att man automatiskt ska få påskägg av sin mamma! Det gäller bara tills 25! *Flinar*

7 kommentarer:

  1. Hej!!!ja...lite separationsångest var detallt när de flyttade....man har barnen till låns...

    SvaraRadera
  2. Ja visst har vi dem bara till låns Linda... sen får vi låna barnbarnen :P men det lär väl dröja :)

    SvaraRadera
  3. Det var jobbigt att flytta hemifrån. Mycket ansvar på en gång. Ekonomi är inte lätt. Men jag hade ett fast jobb innan jag flyttade. Det är inte allt lika enkelt idag.

    SvaraRadera
  4. Håller med dig, inte lätt för ungdomarna idag, vi hade det betydligt lättare med lägenhet, jobb o allt tror jag.

    Vi bereder oss på att bonus-dottern kan bli kvar ett tag, får flyga när vingarna bär helt enkelt.

    Bamsekramis!

    SvaraRadera
  5. 19 år var jag när jag flyttade och det var himmelriket. Jag trivdes jättebra hemma, men på den tiden "ramlade" man över hyreslägenheterna och allt var "sommar och sol".

    Jag hoppas saker och ting förändras med tiden.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Hej... tiden man har nu när ungarna har flyttat och man ännu är "ung" och kan hitta på lite äventyr tycker jag är härlig =)

    SvaraRadera
  7. Ja gisses det är inte lätt idag att flytta hemifrån idag, helt plötsligt måste man ju lära sig tvätta och diska med haha. Nä men jag lider med dem som inte kan flytta hemifrån, jag hade otrolig tur som fick jobb och egen lägenhet snabbt :)

    Haha förstår att dotterna din klagar när du inte bakar :D

    SvaraRadera