måndag 5 april 2010

Konstrundan 2010







Ni som varit hos Curt Hillfon vet att han är en väldigt excentrisk konstnär.
Men han skapar otroliga verk med.
Ni kan säkert hitta massor bilder mm från hans utställningar, ni läsa lite här om honom.

Även hans son Max Hillfon var där och hade utställning, han är ju en duktig glaskonstnär och konstnär
Läs en artikel om honom här som var i Kristianstadssbladet.
Ni hittar Curt i Maglehem i G:a Bränneriet.
Max håller till på Bornholm.




Vi körde sedan vidare till Maria Hillfon, som ni förstår gillar jag hela släktens konst...haha!
Hennes altelje ligger i Lövestad




En av Marias vackra tavlor, helt underbar.
Önskar man hade stort hus med stora tomma väggar där man kunde hänga några av hennes alster.
Ni kan se lite av hennes andra alster i ett tidigare inlägg, HÄR!

Vi fortsatte vår färd till Kivik där vi besökte Sven-Åke Ekberg!
Och jag måste säga att jag är förälskad ♥ i hans järnskulpturer!
Åhh vad jag vill ha, önskar jag hade en massa tusenlappar som inte hörde hemma någonstans! 
Bara kolla in dessa



Hihi...denna är bara bäst, Spanaren heter den men jag vill nog kalla honom för tjuvkikaren :)



Så underbara!
Eller vad tycker ni? Dom gör ju inte sig lika bra på bild som i verkligheten.
Kika in på hans hemsida så får ni se massor underbara järnskulpturer.
Ja det var vad vi gjort idag, vad har ni hittat på denna sista påskdag?
(Behöver jag tala om att INGA ungdomar följde med???)
Nu blir det att mysa lite och sen är det ju jobbedag i morgon och man ska upp tidigt så det blir en tidig kväll!
Tjingeling

4 kommentarer:

  1. Åh, jag vill också åka på en konstrunda!! Tack för att jag fick ta del av din:)

    SvaraRadera
  2. Ja det är ju hur mycket som helst att se :) Jag skulle nog behöva ge mig ut på långfredagen redan om jag skulle hinna med allt, vi var ju även på Glashyttan här i Åhus, underbart glas, men Oj så dyra!

    SvaraRadera
  3. Va mysigt med konstrunda!
    Underbara bilder!
    Kramisar

    SvaraRadera
  4. Hoppas ni har haft en jätteskön påsk och att ni njutit ordentligt!

    Kram Eva

    SvaraRadera