måndag 12 april 2010

Helgen som gick ...i ett naffs :)

Vilken härlig helg det varit, i fredags så började vi dagen ganska tidigt.
Hade bestämt att vi skulle köra vid 9,30-10-tiden.
Och vi kom iväg då så det kändes bra, synd det var så kallt och blåsigt bara.
Vi hade ju tänkt att vi skulle ta kaffe med oss och rasta på några ställe, men ändra oss kvickt när vi kände hur kallt det var.
Men det finns ju lite ställe på vägen så man kan få en kopp kaffe på!

När vi kom till Markaryd så såg vi "konstverket" som Chis och hans kolleger gjort... kan inte säga att jag tyckte det var något snyggt, men kul att veta att de är dom som gjort det!


På dit vägen stannade vi vid Brahehus och åt Lunch.

Tror grabbarna var ganska nöjda, men hade föredragit Mc Donalds.
Men jag tyckte de behövde "riktig mat" Kotlett med gräddsås stod på menyn!


Resan gick bra, inte så mycket vägarbete så det va inte så mycket stopp, men på vissa ställe skulle vägarna definitivt behövs lagas, var ju kratrar i de...
Vi kom fram till Nyköping där Christians söner bor och det blev kram kalas innan vi fortsatte vår resa till Tystberga där vi skulle passa på och fira den nyblivne 40-åringen.
Jätte kul att träffa Claes och hans familj igen.
Byn var ju inte mycket att hurra för, men det fanns både fik, pizzeria, Coop, brandstation, idrottsplats och kyrka :)
Här kommer några bilder från Tystberga.


Lördagen började mindre bra för mig, jag har ju problem med ryggen och sova i en annan säng är aldrig bra.
Men jag överlevde, ett par piller och lite extra vila så ordnade sig.
Chris och Claes spelade Wii och hade fullt upp! Det blev väldigt mycket skratt.

På eftermiddagen var det dags att ta sig till festlokalen och fira Claes.
Det blev god mat och dryck och massor med trevligt folk.
Så kul att Träffa Jörgen och Anette igen, synd de inte kunde stanna så länge, men Maja ska valpa så det var dock viktigare denna dag. (har nog inte blivit några än, väntar med spänning)
Festen fortsatte hemma hos Claes och Cissi.
Vi hade väldigt trevligt och presenterna blev väldigt uppskattade :)
Jag kom inte i säng förren vid 2,30 :)
Lite bilder från festen kommer här.
Christian och Veronika

  Samling i köket till höger med Daniel i spetsen:)
Jörgen

Dukat och fint!
Present öppning


Min darling ♥
Hemma hos Claes och Cissi 
 
Tjejligan
  Annci och Emma


Trevligt med goda drinkar och snacks
Söndagen var det ju inte så mycket att göra än åka... Chris vill ju passa på att träffa sina döttrar men han fick inte komma hem där så det fick bli på en parkeringsplats. :( Så det blev ju inget långvarit.
Chris hade provat att få tag i dem men de hörde inte av sig förren klockan 22 på lördag kvällen.
Så det blev ju inte som man planerat.

Men tjejerna blev glada, dom fick ju sina födelsedags presenter och påskägg.


Kikade in till våra kära vänner Ann och Arne med en snabbis.
Dom har ju flyttat till hus och det var väldigt mysigt.

Sen var det dags att köra hem, vi stannade och åt på Restaurang Gyllende måsen (Mc Donalds) i Nyköping innan det bar hemåt.
Vi var inte hemma förren klockan 19 och jag var bokstavligen slut i ryggen... och är det fortfarande.

Idag har det varit läkarbesök på programmet för mig och jag har fått ny behandling... och återbesök om 6 veckor. Mer Cortison åt folket! Bläää...
Men nu är jag mer död än levande och ska inta sängen.
Tjingeling på er!

5 kommentarer:

  1. Hej
    Ni verkar ha haft en bra resa med fest o barnträff o allt. Synd att C bara fick träffa barnen så kort stund o på en parkering dessutom. hade ju varit trevligare o kunna sitta i en soffa o kramas o fika o prata lite men vad kan man vänta sig av denna mamma, blir ju inte förvånad. Hoppas du blir bättre i ryggen snart.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken fartfylld helg med mycket bilåkning, kul och kunna träffas alla, synd bara att han fick träffa barnen på parkeringplatsen. De var kanske hon som satte käppar i hjulet igen.
    Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
  3. Ja du Kenneth du känner ju henne sedan innan så du vet hur hon funkar, var ju inte öppet någonstans heller för kunna ta med barnen till något :(
    Och vi försökte ju få tag i dem redan innan för att kunna planera lite. Men så blev inte fallet.
    Men vi fick i alla fall träffa dem! :)

    Anna, hon var ju på din sida och skrev ("hoppade på" kanske är mer rätt beskrivning)till dig om jag inte minns fel, har du länken kvar kan du ju alltid läsa hennes inlägg på hennes blogg! Jag fick ett sms av en bekant som frågade om jag visste vad hon skrivet! *suck*
    Jag är i alla fall glad att jag slipper öppna min blogg och läsa en massa skit här! :))
    Är så kul med alla goa glada vänner!
    Skickar en mega kram till er alla!
    Maya

    SvaraRadera
  4. Hej vad kul att komma in och få läsa lite,det var jätteroligt att ses igen,om än bara en liten stund. Maya har inte fått några valpisar än,bara väääänta.
    Jättefina kort från festen och det var ju kul ni blev ett gäng på kvällen med.
    Massor med kramar till dig och hoppas värken går över snart/ Anette

    SvaraRadera
  5. WOW ni verkar har haft trevligt,, förutom en viss person som ska sabba för er!!! Du vet vad ja tycker!!! KRAMEN på dig,,,,o gubben sååå klart!!!

    SvaraRadera