tisdag 5 november 2019

För att kunna älska andra behöver man...


Älska sig själv!? 

Eller kanske i alla fall tycka om sig själv... eller vad säger ni...kan ni älska er själva? 
Gör ni det?  
Jag tycker om mig själv, jag är helt okej... dock inte min kropp just nu med det kommer igen... vi är bara inte helt överens för tillfället. 
Men jag accepterar den ;) Den har burit två underbart vackra barn, mina döttrar  

Min värk, mediciner mm. gör att jag inte kan "ha" den kroppen jag vill. Och då menar jag med rörlighet, smidighet och min perfekta matchvikt.... jag jobbar dock på detta, sakta men säkert.  


Men jag älskar mig själv. Min insida, jag tror gott om alla (till motsatsen bevisas)
Jag för söker verkligen inte döma en annan person, jag har inte gått i dess skor. Jag försöker va där för barn, barnbarn, familj och vänner.
Jag försöker vara omtänksam, hjälpsam, stöttande  och glädja andra (och mig själv)
Jag gör mitt bästa på mitt jobb. Jag försöker vara hjälpsam mot mina kollegor.
Jag försöker alltid le mot andra människor, ett leende kan förändra någons dag :)

Så ja... jag får nog säga att jag tycker om mig själv! Och jag älskar min familj och vänner.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar