måndag 17 juni 2013

Midsommar maten hos oss på Hotell Tvärdraget!

Okej här kommer lite recept som ni bad om, först ut hittar ni fyllda krustader som vi har till jordgubbar och bubbel på Midsommaraftonsmorgonen.


Väldigt enkelt och gott, man kan antingen fylla dem och servera dem klara eller sätta fram dem så alla får fylla själva.

Chokladdoppade jordgubbar

Till 4 personer 
1 liter jordgubbar
200 gram mörk choklad med hög kakaohalt
Kokos

Jordgubbarna doppas i smält choklad och sedan kokos! Jag gör både med bara choklad och kokosdoppade och givetvis naturella som är min favorit!
Bara sköljjordgubbarna och låt dem torka, smält choklad och låt stelna.
Vill man ha kokos doppar man dem i kokosen innan de stelnar. Detta går bra att göra dagen innan man ska ha dem.

Servera med mousserande vin typ Asti Cinzano.
Det kommer fler recept senare.

3 kommentarer:

  1. Oj, vilken början på midsommar!
    Jag fick frågan från svärmor igår: -Vad ska ni göra i midsommar, jag ska grava in lax och...
    -Vi vill nog bara vara, har inte ens tänkt på midsommarmat!
    Förra året var vi i Turkiet så vi har inga traditioner längre vad det gäller midsommar! Kram

    SvaraRadera
  2. GUUUU så hungrig jag blev...
    KraM goa du

    SvaraRadera
  3. Det ser riktigt gott ut det där :)

    SvaraRadera