söndag 15 juli 2012

Jello shots


För att göra dessa Jello shots behöver du:


1 pkt Jell-O
4,75 dl kokande vatten
4,75 kall vätska, jag använde 3,75dl vodka och 1 dl Grenadin
40 snapsglas i plast
De smakade gudomligt, ungefär som smultron :) Så gott!

Gör så här:
Slå hela paketet Jell-o i en skål.
Koka upp vatten, vispa ner det kokande vattnet i Jell-O pulvert.
Se till att allt pulver löses upp ordentligt.
Tillsätt spriten och Grenadinen och vispa så det blandar sig, slå upp i snaps glas och kyl några timmar!



Är ju inte en drink i den bemärkelsen men hamnade under den etiketten för det är ju inte en dessert precis!
Läckert och gott!

13 kommentarer:

  1. Va många shots!!
    Tävlade ni om hur många ni kunde dricka? :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Var kan man köpa jell-o?! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Louise, bor du nära Malmö så kan du köpa det på http://www.americanstoremalmo.se/
      Ligger på Södra Vallgatan 3.
      Här i Åhus har vi inte något, men på EKO i Fjälkinge har dom det, och säkert i större välsorterade livsmedelbutiker :)
      Ha en fin lördag!

      Radera
    2. annars funkar ica maxi rätt bra också ;)

      Radera
    3. Finns inte på vårt Ica här tyvärr.

      Radera
  3. Hej! Tack för receptet! Vi ska göra några ikväll och jag undrar hur mycket det var i Jellopaketet? Vi har ett paket på 85g. Är det samma eller ska jag halvera receptet?
    Tack! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tog hela paketet ;) men följ anvisningarna på paketet ... Mina är från USA så jag vet ej hur mycket du behöver! Men hälften av vätskan ska va vatten! ;)
      Lycka till!
      // Maya

      Radera
  4. Hej! hittade på englishshop.se jell-O. Men hur smakade det, var det mycket spritsmak? Funderar på att köpa persiko smaken, har du testan den? Har du något tips på vilken likör man skulle kunna kombinera med den? Tänkte ta vodka och likör i den helva som ska vara alkohol :) Har aldrig testat jell-O shot förut nämligen =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ren sprit skulle jag tro eller en likör med aprikos, eller kanske vanlijsmak?
      Nja inte jätte mycket spritsmak... saft och sprit ihp kan med funka om man inte vill ha förmycket sprit i dem...

      Radera
  5. sandracarlqvist@hotmail.com21 oktober 2015 kl. 15:09

    Hej. Köpte hem ett paket och tänkte gå efter ditt recept. Men läste på paketet och då ska det vara 1 cup kokande vatten och 1 cup kallt vatten. Enligt google är 1 cup = 2,4 dl. Blev det verkligen stelt på ditt recept? Tacksam för svar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, ja mitt blir stelt... du har ett litet paket och jag ett stort :)
      Så följ anvisningarna på ditt paketet. Och den kalla vätskan kan du ha en del sprit och en del grenadin... du väljer själv hur mycket av varje. du ser vad jag har tagit till mitt stora paket. Lycka till!

      Radera