måndag 19 december 2011

Kycklingklubba med smak av Italien.



Oj så gott det blev!
Jag vann ju en krydda och måste ju utforska den... tanten jag vann hos är givetvis får fina Tant Marit ♥
Kika in på hennes sida där finns information om var hennes lilla butik finns! Här kan du få en egen virtuell rundtur i butiken!

Du behöver:

Kycklingklubber
Olivolja
Mozzarellamix (finns att köpa hos Tant Marit)


Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader
Pensla kyklingen med oljan, och slå på kryddorna.
In i ugnen ca 45 minuter men glöm inte ösa dem lite då och då för att få dem extra saftiga!

Jag serverade kycklingklubberna med en Couscoussallad med vitlöks cremé fraiche
Just nu önskar jag att det fanns lukt dator :))) För det doftar ljuvligt!

4 kommentarer:

  1. Ohh Min sambo älskar alla KRYDDOR han vill bar apröva på nya o nya o nya...
    Vilken lyx att du vann dom.. :-))

    SvaraRadera
  2. Mumsmumsmumsmum! :-)
    Och du, den är MINST lika god till fisk faktiskt!
    Eller varma mackor, soppor, ägg, pizza, köttfärs... Hmmm, nu bidde jag HUNGRIG! Hehe.

    SvaraRadera
  3. Jasså Brolle ska ta sig en sväng om =)
    "Någon" hade glömt stänga vår frys ngn dag.. så 10 kg kycklingklubbor slängde jag in i ugnen, men det stank........ fick slänga allt!!!

    SvaraRadera
  4. Oj så gott det där såg ut :) Måste nog testa något liknande imorgon. Blev så sugen på kyckling. Kram fina

    SvaraRadera