fredag 9 juli 2010

Ser ju ut...

Att hålla i sig... det fina vädret alltså!




Visste ni detta, hittade lite info på Aftonbladets sida som var intressant!

Olika sorters värme

  Tropisk hetta
Under en tropisk natt går temperaturen inte under 20 grader. Ofta inträffar det något eller några dygn per sommar, på vissa håll i landet. Störst chans till tropiska nätter är det längs med kusterna efter en längre period av värme. Då har vattnet värmts upp och håller temperaturen uppe nattetid.
  Värmebölja
En längre period med en maxtemperatur över 25 grader under minst fem dagar i streck.
  Järnnätter
Inträffar när temperaturen går under noll i juni månad. Järnnätter kan även dyka upp i augusti och rör framförallt Norrland.

Blir det stranden i helgen för er?
Jag ska lapa sol på Åhus underbara sandstrand i alla fall!


6 kommentarer:

  1. Det ser så ut, det kunde fläkta lite på gårdne tycker jag dock, men man kan väl inte få allt... blir många dopp i havet imorgon gissar jag! :)

    SvaraRadera
  2. Haha nu glömde jag svara på din kommentar, jag tycker med 15 timmar räcker, 15 timmar är bättre än inget som det var förr. Och det ärpå förmiddagen de är där. det är då de får dte alla får, fi lek är inte så viktigt... men men alla tänker inte som vi!

    SvaraRadera
  3. Det blir en vecka vid havet;)
    Vi kom fram ganska sent till Maribo så vi har inte sett mycket mer än där vi bodde vid berget! Mycket gästvänliga på det ställe vi var och de har samma priser året om. Gillar man skidåkning så verkar det vara billigt där! Förövrigt så sov vi nog vid den mest trafikerade stället i stan och jag såg en hel del grafitti när vi körde in! Kram

    SvaraRadera
  4. Här blir d straxt stranden :)
    Enligt vädret här ska de blir rengskur och åska på efm. så vi får väl se hur länge man hinner sola :)

    Ha en härlig dag
    kram Ullis

    SvaraRadera
  5. Morning, skulle gärna vilja ligga vid havet denna helg men tiden räcker nog inte till, jobbar ju i morgon men sen såär jag ledig i sex dagar, undras vad man ska hitta på.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag ligger aldrig på stranden för jag blir så himla rastlös. :)

    SvaraRadera