tisdag 22 juni 2010

Något att sätta tänderna i???


En sydafrikansk läkare vid namn Sonnet Ehlers har uppfunnit ett vapen mot våldtäktsmän:

En kondom med taggar.
För 40 år sedan klev en våldtagen kvinna in på sjukhuset där Ehlers jobbade.
Kvinnan hade död blick och såg ut som ett levande lik.

– Hon tittade på mig och sade ”om jag bara hade haft tänder där nere", säger Ehlers till CNN.
Nu är det möjlig!  
En kondom med tänder

Sonnet Ehlers har uppfunnit Rape-axe – kondomen med ”tänder”.
Den ska kvinnor ska bära i sitt underliv som skydd mot våldtäktsmän.


Detta låter som en förträfflig uppfinning, för förövaren kan INTE ta bort den själv, för då "biter" den sig fast ännu mer, utan förövaren behöver läkarvård.
Kondomen delas ut till kvinnor i det våldtäktsdrabbade Sydafrika nu under fotbolls-VM.
Vi får kanske reda på hur effektiv den varit snart!
Skulle ni kunna tänka er att använda er av den?

7 kommentarer:

  1. *SmarT* faktiskt men sjukt de måste va så.. stackars kvinnor...

    ...hoppas de e löständer så de fastnar ordentligt... finns dom e blekta varianter... bara de inte biter av "snorren" så den blir kvar i kvinnan...

    SvaraRadera
  2. Helt superbra uppfinning!!!!!

    SvaraRadera
  3. haha läste om det i metro igår, eller om det var idag?! i alla fall, smart tycker jag även om de tyckte ansvaret lades över på tjejer. men fan hellre det än bli våldtagen tycker jag!

    SvaraRadera
  4. Riktigt bra idé detdär!

    Vilken bra recept! Om du skulle vinna vill du att jag länkar till din blogg eller ska jag bara nämna ditt namn? :)

    SvaraRadera
  5. Allra helst var det ju baktips så du hade rätt! Va skoj, hoppas du får många bra läsare :)

    SvaraRadera