onsdag 28 augusti 2013

Blir illamående och kallsvett när jag läser... men kan inte sluta!


Jag måste bara dela med mig av Lilla Lotta's blogg.

Insikten att så många fler har levt i liknande förhållande som jag är hemsk.
I början trodde man att man är alldeles ensam i helvetet!

Hennes berättelse handlar om henne...
En helt normal början;  
20 år gammal och odödlig. Vem har inte varit det? Själva ideen med att vara ung, är att leva i nuet, att göra allt i minst 1000%, skratta sig fördärvad, gråta sig till sömns, skrika ut sin ilska, älska gränslöst, ha den bästa tiden i sitt liv utan tanke på att det skulle innebära att de kommande 50 åren isåfall bara skulle vara en enda lång nerförsbacke. Att ha de bästa vännerna, det jobbigaste jobbet , vara olyckligast av alla olyckligt kära , eller älska så starkt så självaste Romeo skulle bli avundsjuk.

Hon träffar Niklas, och blev förälskad. Niklas var en glad, social kille som alla kände, som alla gillade och som kunde umgås med alla typer av mänskor. Alltid glad, alltid på gång, alltid med på roliga saker. Lätt att förälska sig i...

Nu kände jag mig som en värdelös flickvän. Hur kunde jag utsätta honom för det? Jag hade verkligen inte fattat hur dåligt han mådde. Jag bad om ursäkt, gång på gång, han var sårad men godtog den tillslut, men ville försäkra sig om att aldrig känna sig så där kränkt igen. Jag lovade förstås, och förklarade, inte första gången, och inte heller sista,  vilken bristande erfarenhet jag har av förhållanden och hur man gör.

Läs hennes historia...
Inte så olik många av våra liv... vi är många som levt i liknande situationer men i det tysta!
Lilla Lottas Blogg!

Om det är någon där ute som är i en liknande situation, det finns hjälp att få! Jag vet att steget är svårt att ta och man är rädd och ensam... men det går!


Kvinnofridslinjen – en nationell stödtelefon
Kvinnojouren.se

4 kommentarer:

  1. Bra att du sprider sånt här det är viktiga saker o kan kanske få andra att att våga ta sig ur när de ser att andra lyckats

    SvaraRadera
  2. Jag fixar inte att läsa, började men fick allt för många flashbacks.

    SvaraRadera
  3. Jag har oxå levt med en idiot och orkar därför inte läsa sådant, men det är viktigt att uppmärksamma sådant! Nu har jag levt singel i över 7 år.. det tar tid att läka..

    Kraam <3

    SvaraRadera