söndag 17 juni 2012

Så var det söndag!

Hej vad det går här hemma, i går vaknade jag 4,20... *suck* men så är det när jag somnar innan 22.00

Men men bara att sätta igång, fick gjort massor, började med sätta på kaffe, Chris skulle ju jobba så han skulle ju upp kl 5... och vad är godare än få nybryggt kaffe?

Sen började jag fixa lite inne, vika tvätt... begriper inte hur det kan bli så mycket tvätt på 3 personer?!
Satte på en maskin medan jag vek det sen begav jag mig ut i trädgården.
Nu äntligen kan man se vad man kan klippa i alla buskar så jag gick på syrener, paradisbuske, jasminen, hallonbuskar och vinbärsbuskar... ända tills jag klippte mig i fingret! *suck*

Fortsatte med att fixa inne istället. Dammsuga... skumt vad dammsugaren lät konstigt... öppnade den och då va den full med damm, påsen satt inte som den skulle! Ut och hämta grovisen  (och..japp den är inhandlad nu) och dammsuga dammsugaren *fniss*
Så jag fortsatte dammsuga med den så får vi se om jag får ordningen på den vanliga annars får det bli till att köpa ny!
Typiskt känns som pengarna rinner mellan fingrarna på mig. Varför ska det alltid gå i sönder saker... jag har lyckats ha itu 2 stereo-apparater. ett par högtalare och en dammsugare på två veckor!!!

I veckan shoppade vi en massa grejor till midsommarfesten, plastglas, dukar, servetter, muggar, tallrikar mm. Skönt att ha det gjort.
Jag hjälpte även Natalie få på överdraget på hennes soffa som vi köpte på IKEA :) Think Pink!

Natalie's hus

I dag ska jag ta fram alla trädgårdsmöblerna och skura dem! Chris jobbar så jag får ingen hjälp av honom inte ...hehe, men han sliter på sitt håll :)
Jag måste ta bort alla grenar jag klippte på jasminen ...ser bedrövligt ut där, men jag klippte ju mig i fingret och blodet forsade så det blev paus :) Och då får jag ta det idag :)

Pinnar och grenar! Bara efter jasminen
 Men nu ska jag ta mitt kaffe och gå en runda och titta i trädgården och njuta av alla blommorna :)





4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack! Jag hoppas din söndag med var bra?
      Kram

      Radera
  2. haar en del buskar o lippa här när blommningen är över.....åh det blir semester för arnen få han får order att klippa=))) vår fina bond syren ser inte klok ut men får blomma de blommor som finns sen ska den klippas ner...doftchersminen är enorm..ska gallras o klippas ned men vill njuta av den först=))

    krams

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt jag har klippt var dött och torrt :)...Nja inte mitt finger, men resten *fniss*
      Kram på dig!

      Radera