tisdag 13 juli 2010

Läste något intressant!


Risken att ditt äktenskap spricker ökar med 75 procent om din vän skiljer sig

Skilsmässor smittar.
Som ett virus.
Risken att ditt äktenskap spricker ökar med 75 procent om din vän skiljer sig, enligt en ny studie från Harvard och Browns Universitet i USA, uppger flera utländska medier

Amerikanska forskare uppger att skilsmässor sprider sig inom familjer, bland vänner och bekanta.

Dominoeffekten är så stark att risken att ditt eget äktenskap kraschar ökar med 75 procent om en av dina nära vänner skiljer sig, skriver Aftonbladet, läs mer här!

Jag tycker faktiskt det är ganska intressant, för visst ser man i sin bekantskapskrets när ett par skiljer sig att det blir någon till.
Precis som, kan dom kan jag!
 
Vad tror ni? Har ni upplevt det? Stämmer det?
Att flera skiljer sig, dvs. det smittar?
 

9 kommentarer:

  1. Det säkert stämma, man börja fundera över sin egen situation. När en vän till mig gjorde slut med sin kille och flyttade, börja jag med fundera över min och min smabos situation, men valde och stanna kvar även om vi säkert mått bra av och göra slut redan då.

    SvaraRadera
  2. Ja det är ganska intressant att man tänker till lite och värderar sitt förhållande när ens vänner delar på sig.

    SvaraRadera
  3. hmmmm, de kan nog stämma, de är en smittsam sjukdom :)
    Hoppas ingen av mina nära och kära skiljer sig.
    Forskarna har nog rätt!!
    Ha de bra i värmen, 3 dagar kvar! Kram

    SvaraRadera
  4. men borde smittas åt andra hållet me då, min bästa vän gifta sig för ca 2v sen...*hoppas hoppas* *FnisS*

    SvaraRadera
  5. Det Mari tycker jag som ett bättre förslag att det ska smitta sig med giftermål i stället! :)

    SvaraRadera
  6. *fniss' ja man får hoppas...hehe men då får ja byta gubbe svar han då *fniss* ja ja han växe väl till sig...HIHI

    SvaraRadera
  7. Haha den tårtan var rolig! Men inte lika rolig om den statistiken stämmer, hua!
    Hoppas det inte är genetiskt iaf!

    Tårtan var riktigt smaskig

    SvaraRadera
  8. Njaej... har faktiskt svårt att tro på det.

    SvaraRadera
  9. Dom man själv känner till har ingen koppling till varandra...eller så har de det men att det har gått en lång tid emellan! Tror säkert att funderingar dyker upp men det kan ju leda till att man vårdar det man har istället! Kram

    SvaraRadera