onsdag 3 oktober 2018

Äggakaka


Som ni alla vet så har min man diabetes och ska undvika vitt mjöl, han älskar ugnspannkaka så jag har äntligen hittat ett alternativ till honom. Detta är ett viktväktarrecept 👌
Och funkar till lunch, middag eller mellanmål.
 2 port
Ugn 200 grader.

1 dl vaniljkvarg 0,2% osötad
1 dl naturell kvarg 0,2%
3 ägg
2 äggvitor
2 tsk bakpulver
2 tsk fiberhusk
2 msk mjöl
1 nypa salt

Blanda alla ingredienserna och slå i en ugnsform, jag valde en av teflon så jag slapp smörja den.
Grädda mitt i ugnen 25-30 minuter
Servera med kalkonbacon och lingonsylt.
2 sp per port (+ lägg till för bacon och sylt)


Jättegod, jag är ledsen att jag inte kommer ihåg vart jag hittade receptet eller vad tjeje hette som skrivet det! Men oavsett var det jättegott!
Tack!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar