söndag 6 december 2015

I bland måste man....

Jag har så många vänner nu som inte är glada och lyckliga i sina relationer och liv.

Det gör mig ont att se mina vänner ledsna och oroliga.

Livet är inte lätt... men det är ingen som sagt att det skulle va det heller...
Ibland måste man fatta svåra beslut.
Det är aldrig lätt att va ensam i en  tvåsamhet.
Beslut man tagit har inte blivit de bästa! Val man gjort som man ångrar.


Vägen till lycka är lång och knaglig för många.
Vad det än är som gör att man inte känner sig lycklig och tillfreds med livet måste ju ändras.
Man måste kanske göra drastiska ändringar.  
Aldrig lätt och det kan göra att många av ens vänner försvinner. Dom gillar inte de beslut man tar.
Men en sak är säkert. Dom är inga riktiga vänner då. De riktiga vännerna finns kvar. De som ställer upp och finns där oavsett vad eller hur man gör.
Man måste stå sig själv närmast och göra så man själv mår bra av för att kunna finnas där för sina barn, familj  och vänner.
Jag vet... jag har lärt mig den hårda vägen.
Och är jag lycklig?
Ja! Mycket mer än jag någonsin trodde jag skulle kunna vara.
Jag känner mig självständig och stark!  Jag har en man som älskar och litar på mig. Och jag honom.
Det är en underbar känsla.

Men det har kostat och vägen dit har inte varit enkel.
Många tårar har runnit nedför mina kinder.  Mycket ångest har gnagt i mig.
Samtalsterapi, familj och vänner har hjälpt och stöttat.
Men jag vet nu att besluten jag fattade var rätt! 
Idag målar jag inte allt nattsvart när det finns ett hinder på vägen. Jag funderar, diskutera och hittar en lösning.
Jag har lärt mig positivt tänkande och tack vare min envishet har jag hittat mig själv och vem jag är.
Du behöver inte gilla mig, det är ditt val.
Du behöver inte tycka som mig, det är helt okej.
Dom som är mina vänner vet vem jag är och jag tar ingen skit idag.
Jag är i kontroll över mitt liv, mina beslut och åtagande.
Det är sååå skönt!
Så ni där ute som känner att era liv inte är okej.... sluta gnälla över det!  Ta tag i det! Det är NI som måste ändra det. Och det är bara NI som kan göra det!
Lev här och nu! I morgon kan det vara för sent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar