fredag 25 augusti 2017

Jag är inte rädd... jag kan flyga....



Bild: google


Min dotter med många andra är flyggrädda... 
Jag själv älskar det! 

British Airways har delat med sig av några knep vid flygrädsla...
Och de har faktiskt kurser man kan gå för att övervinna sin rädsla... kika in här!

Kontrollera din andning. 
När du känner dig orolig, håll andan och ta sedan ett långt, djupt andetag. 
Andas ut ordentligt och upprepa sedan djupandningen. 
För ytterligare effekt kan du spänna sätesmusklerna upprepade gånger och sedan slappna av.
- Denna övning kan vara bra vid andra tillfälle med...

Påminn dig själv om att turbulens är vanligt, ofarligt och en helt naturlig del av en flygresa, trots att det kan vara obehagligt.

Dela upp din flight i halvtimmespass och gör ett schema för saker att göra under flygningen, kanske saker du inte hinner med annars. 
Skriv ett brev, se en film, eller läs en bok osv.

Och tänk på att piloterna går igenom en stor mängd urvalsprocesser och är den mest tränade och testade yrkesgruppen i världen. 
Flygplan är dessutom extremt väl underhållna och kontrolleras alltid före flygningen av både piloter och licensierade ingenjörer.


Visualisera hur du kliver av flygplanet och möts av din nära och kära, eller av ett varmt, härligt klimat! Eller något annat kul du längtat efter! 

Själv lyssnar jag ofta på böcker, läser eller spelar spel på Ipaden. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar