söndag 3 april 2016

Uppdaterat... Äntligen!

Oj vad tiden gått fort. Speciellt när det är lite mycket runt en.

Vad har hänt sedan sist jag skrev?
Massor .... vet knappt vart jag ska börja.








Både jag och Chris har börjat träna på Åhus Träningscenter.
Oj vilken skillnad mot andra ställe vi har varit på.
Jätte bra service och hjälp.
Fräscht och snyggt.
Så viktigt för mig. Jag ogillar verkligen ställe som luktar gammal sur strumpa/kräk/svett.
Och sen är det inte sämre att det ligger nära oss i Åhus. Man cyklar dit på en 15-20 min.
Där är både Zumba, pilates och yoga pass som jag tänkte testa.
Just nu är det styrka i första hans som tränas och Zumba… som är ruskigt kul.
Tanken är träning 2-3 ggr i veckan.
Vi får väl se hur det går… ryggen min är lite krasslig just nu och jag har tagit en veckas vila... men nu är det dags igen.




Vi har även spelat bowling, eller rättare sagt Chris spelar.

Chris tävlar en gång i veckan och tränar en, så minst två dagar är uppbokade för bowling.
Och våra ungdomar är också med och spelar men bara för skojs skull då. Melanie tycker det är jätte spännande.
Här ovan är det Disco bowling på helgen, Melanie visste inte riktigt om hon skulle gilla skorna eller inte.
Tyvärr är det något min rygg inte alls håller för.


Jag har även hunnit med en härlig tjejfest.
Men jag började med en runda på stan med bästa Katrin och lite lunch på Le croissant i Kristianstad på Gallerian..


Bubbel hemma hos Katrin med bästa tjejerna ♥

Katrin bjöd på fördrink innan vi skulle gå ut, och alla hade tagit med sig en flaska... det blev en del glas bubbel kan jag lova.
Jag är inte jätte imponerad.
Fördrinken var väldigt god, jag tog en Mojito Hallon medan vi väntade på maten.
En kött bit är aldrig fel.
Men blev definitivt inte imponerad av maten.
Kunde varit så mycket bättre.
Vi tog en runda på stan innan vi gick hem till Katrin och fortsatte umgås och dricka bubbel.



Middag och drinkar på Kristianstad Steakhouse.

Jag övernattade i stan och tur var det för det blev sent innan vi kom i säng, och vi har alltid lika trevligt.
Katrin dukade upp en härlig frukost på söndagen! Hon är bara bäst! Mums!





Jag har hunnit med en Ladies Club After Work date med.
En riktigt trevlig kväll, vi träffades på Bishop Arms i Kristianstad för en bit mat och lite god dryck.
Vi är 9 stycken halv/heltokiga tjejer/töser/kvinnor/ladies i våra bästa år, medelåldern är 50 år och vi har fantastiskt kul ihop.
Jag åt nog en av de godaste caesarsallader med kycklingfilé den kvällen.




Sen har det varit kalas för sötaste Freja hos Elina och Linus, träffade Gert och Ylva som jag inte träffat på många år. Så kul.
Som vanligt bjöds det på go fika.


Melanie stortrivdes i Moa och Frejas lekrum.


På tåget mot Lund...



Efter kalaset for jag vidare till Lund för att möta upp en underbar väninna som jag tappat kontakten med under många år... typ 14-15 år!
Vi drack vin och åt lite tappas på Antica Vineria Italiana. Och pratade ... och så mycket som hänt på dessa åren, men Marie är lika fantastisk och strålande snygg som hon var när vi sågs sist.
Och vi pratade och pratade... och drack lite mer vin... sen gick vi vidare för att äta middag på Klostergatas vin och delikatess. Gudomligt god mat och bra vin, jag åt en svamprisotto och drack ett mycket gott franskt vin som jag glömt namnet på.

Tiden gick alldeles för snabbt bara och sen var det dags för mig att ta tåget hem igen. Och självklart ska vi ses igen!

Och vi har haft en härlig påsk, Christians två äldsta döttrar har varit hos oss en och halv vecka och Natalie och Melanie var här med några dagar. Härligt. 
Och vi alla är ju lika sociala  *flinar*


Givetvis blev det en runda och kika på konst, Katrin och jag susade ner i Åhus och tog en runda på byn. Mycket trevligt.
Vi tittade på Vivianne E Rosqvist glas- och dukmålningar, väldigt färgglad konst.


Det blev givetvis ett besök hos Malin som har Manolin silver. Förälskade mig i ett stelt silverarmband. Där var så mycket snyggt!


Sen gick vi vidare och besökte Torget 11 och en trappa upp hittade vi två underbara personer, fyllda med humor och bus, ja givetvis var det Lotta och Ing-Lill. Där blev det ett glas vin och kika på Ing-Lills alster.
Lotta försökte få mig att pröva Rawfood, men nja... tror inte dt är min grej...

Ina-Lill Persbrandt till vänster och Lotta Holst till höger för er som inte känner till dem.

Vi fortsatte vår runda och tog en tur ner på Pråmen och åt en bit och jag drack en öl, men Matthias... näää den var inte god! Passar inte mig... tacka vet jag en Heineken



Vi åt grillat på kvällen... så gott.


Påskafton började med rejäl frukost.


Och sedan våfflor till lunch.


Sen bar det av till Em och Marcus, det blev kombinerat påskfirande och födelsedagsfirande.
Marcus fyllde 28 år.

Mycket trevlig dag med massor av gott.
Marcus och Emily är så duktiga på att fixa och dona. Och på att laga god mat!

Jag på Påskafton

På söndagen var det äntligen dags. Mys med maken på Ystad Saltsjöbad.
Vi fick en fin svit och det var riktigt härligt där.





Och givetvis lite bubbel blev det, denna champagnen är helt okej.

Tror jag fått min bästa SPA massage någonsin av en duktig tjej som hette Emma, Tack!


Vi åt en tvårätters middag, Pilgrimsmulla till förrätt och Kalv till huvudrätt och avslutade med en Irish coffee.
Frukosten var super bra där... finns det något godare än hotell frukost?

Vi avlutade med att titta på konst där, 2 x Gynning. 

Agneta Gynning - Brons skulpturer.

Carolina Gynnings tavlor

Väl hemma blev det mys med denna pärlan och lite trädgårdsarbete.



Nu får det räcka för denna gången... kommer fler inlägg snart igen. Och inte med så långt mellanrum förhoppningsvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar