måndag 4 januari 2016

Julafton 2015


Vet att det är lite sent kanske.... men så är det när man har lite mycket på agendan.
För första gången firade vi inte jul hemma själva jag och Christian.  Vi var hembjudna till äldsta dottern och hennes sambo ihop med hans föräldrar och släkt och givetvis med Natalie och hennes familj med.
Det blev en helt fantastisk julafton.
Det började med Kalle Anka och en mysig fika.
Sen blev det matfixande, spel och pyssel för dem som ville.
Det var en underbart julbord som dukades upp som alla bidragit till.
Jag gjorde sill och köttbullar.  Båda blev uppskattade.
Efter maten dukades gottebord upp. Där fanns allt man kunde önska sig.
Vi hade gjort minttryffel och apelsintryffel, laktosfri Rocky Road,  knäck också hade vi köpt gröna kulor!
Jag tyckte Annelies gräddbullar fantastiska och Natalies Rocky Road var den godaste jag ätit.
Sen kom då klart tomten och Melanie visste inte riktigt om hon skulle tycka om honom eller ej.



 
Pysselhörnan.

Och klart jag pysslade :P


Vacker dukning.



All fantastisk julmat!








Mys med morfar.

 

Priserna i julklappsspelet och mina julklappar


Takkronan av granris hade Marcus gjort!
Jätte fin... bor nog en liten Ernst i honom :) Svärmor är imponerad!

Jag fick allt jag önskat mig och är så nöjd, framför allt för att jag fick spendera en dag med familj och släkt.
Sen blev det julklappsspelet och jag lyckades få två paket!
Det blev verkligen en jätte mysig och bra julafton. Den bästa på många år.
Inte för vi haft dåliga jular innan.  Men detta var vår första med vårt barnbarn! Underbart! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar