söndag 8 maj 2011

Kräft och räkpaj



För 4 personer.

Ingredienser
100-150 g räkor
100-150 g kräftskärtar
100 g Philadelphia vitlöksost
2½ dl riven ost
2 ägg
1 burk lätt crème fraiche, 2 dl
1-2 msk dill

Pajdeg:
2 3/4-3 dl vetemjöl
1 krm salt
90g smör
½ dl vatten

Gör så här:
Kör i hop degen i matberedaren.
Tryck ut i pajformen.
Grädda 15min i 175 grader

Blanda ihop övriga ingredienser, häll sist i räkorna och kräftskärtarna men spara några räkor/kräftsskärtar till garnering.
Häll blandningen i pajskalet, strö ev lite ost på.
Grädda 25 min i 175grader
Garnera med kräftskärtar/räkor och lite dill.

Servera med vitlöksbröd och sallad med Citron vinägrätt.

2 kommentarer:

  1. Mmm, vad det lät gott. Får nog testas någon gång. Verkar vara väldigt lätt att göra också och sådant som är enkelt gillar jag, mycket :-).

    Ha en bra kväll / Nettan

    SvaraRadera
  2. MUMS!!!
    En trött glammig mamma kommer bara in och säger hej lite snabbt"
    Kudden vågade jag inte stjäla med mig, men nu vet jag ju =)

    Kram

    SvaraRadera