fredag 13 augusti 2010


Vilka kanon dagar det varit, trots lite regn och som i går åska, men vad gör det? Jag tycker det är ganska skönt när man har semester att det inte blir för varmt så man kan göra lite saker.
I onsdags åkte jag ju till Malmö, så kul att träffa Lotta igen, vi har hur mycket som helst att prata om och vi har så trevligt ihop.
Här var ju fint väder när jag åkte från Kristianstad, men när jag kom till Lund började det regna och det gjorde det i Malmö med, men solen kikade fram emellanåt.
Vi fikade när jag kom fram och sen blev det massor med bubbel om allt och alla :) vi har ju fått kontakt via Facebook med några andra klasskompisar med, och vi ska försöka samla ihop några och gå ut och ta en en öl eller två nu i höst!
Jag blev bjuden på en underbart god middag, ska tigga till mig receptet och lägga upp det här sen :P
Vi pratade om heminredning (mycket för jag letar soffa) och vi tycker nog det är lika kul båda två, men ekonomin är ju inte alltid på en sida...haha! Hittade en soffa för 35000...haha! Dream on!
Kändes lite tråkigt att åka hem, får nog ta en övernattning så vi hinner snacka mer ...haha!
Ska leta upp en datum så hon kan komma till mig snart igen :)
Tack Lotta för allt!

I går var vi ute på soffletardag :)...hihi Nytt ord :P
Jag, Chris och Natti mötte Em vid svenska hem. Där hittade 2 olika som vi gillade :) Så vi får väl se, kanske det blir en av de ... den ena var en U-soffa och den andra var en som en hörnsoffa med Schäslong.
Sen var vi och snackade med Christian, guldsmeden som ska göra min ring och mätte och kollade så allt ska bli som jag vill. Kul att göra något med allt gammalt guld vi hade :P för vem kommer använda gamla förlovnings/vigselringar, trasiga smycke osv?
Jag kan varmt rekommendera dem både när det gäller att köpa nytt och göra ändringar eller som i mitt fall göra ett helt nytt smycke :)
Kika in här

Sen blev det film tittande och och det är ju aldrig fel... ni har en film här nedan som jag varm rekommenderar!
Det kommer fler filmtips ska bara hinna lägga i alla!

I dag ska vi ha en skön avkopplande dag! varit uppe sedan 4,30 men vad gör det...haha, läste ut min bok... kommer lägga in den sen med recension vad jag tyckte!

I morgon är det dags för 40-års party! Jenny som fyllde år i somras ska ha sin fest då, present är ordnad, jag hoppas verkligen hon gillar den :) Kan inte berätta vad det är för hon läser ju här *Ler*
Ser verkligen fram emot morgondagen, ska bli så kul!

Men nu ska jag fixa till mig och hoppa ut pyjamasen och i duschen :))
Ha en fin fin dag!
Tjingeling

1 kommentar:

  1. Alltid kul och träffa gamla vänner, allt har blivit lättare med faccebook :)
    Jag skulle också vilja hen ny soffa, våran är bara 2 år och så oskön, vi köpte en billigar variant och de var ju dumt. Fast man kan säkert hitta billiga o bra också men vi hade otur.
    Så nu vill jag helst ha skinn för hundens skull, annars gillar jag tygsoffor bättre.
    Ha en bra dag! kramis

    SvaraRadera