lördag 22 maj 2010

Krig i Åhus!

Jisses, vi var mitt i "kriget"
Här kommer lite bilder från Storövningen militären har här i Åhus.
Men militärerna är väldigt vänliga fast man hamnar mitt i smeten av deras krig! Dom delade till och med ut öronproppar för vi inte skulle bli alldeles lomhörda efter allt skjutande.




Givetvis vinkade de till alla idioter som stod och glodde på dem (dvs jag och alla grannar..haha )
Jag är ju dock lite skadad, har ju jobbat inom armen som civil.
Och man är lite stridsidiot automatiskt då.
Har ju varit med och "lekt " krig med grabbarna 
(detta var på 80-talet ska tilläggas!)
Men roligt var det! 
Och man fick verkligen se vad man klarade av!
Att gå 3 mil, sen slå läger och sen ha övningar... det är INTE att leka med!
Blåsor, skavsår, hunger, törst och trötthet är bara sånt som hörde till.
För att inte snacka om när dom väckte en att man var under attack, när man äntligen somnat. men man fick ju dock sova 10 minuter. *Ler*


Dom började ju redan i morse här nere hos oss :) Vi bor ju granne med ett skjutfält :P


Nere i byn är ju inte lika vanligt att de håller till!

         

Väl gömda? eller ni ser dem där innanför staketet?


         

        



Intaget hamnen och stoppar illegala invandrare!

De skadade tas hand om så klart


Lite hinder va där ju med som dom skulle ta sig förbi :)

Detta var vad vi tillbringade lördag förmiddagen med, nu är det Hockey :)
Tjingeling!

7 kommentarer:

  1. Åh va kul med en massa militärer! Jag ÄLSKAR killar i militäruniform! ;) Ha en underbar lördag och hälsa la familia! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Maya... ser ju ut som värsta belägringen ju... Jag har varit i Åhus idag men jag missade helt detta. Själv är jag just nu lite trött för nu har jag också en som hela tiden lägger anonyma halvtråkiga kommentarer... att man bara orkar! Ha en skön pingst //Åsa

    SvaraRadera
  3. Sånt så tråkigt att folk bara orkar hålla på!
    Därför min blogg är låst!
    Jag tycker det är kul igen att blogga sen jag låste den och slipper alla idioter :P bara trevligt folk som är på min blogg nu!
    Kan rekommendera att låsa den, även om det är lite bök för ens besökare :)

    SvaraRadera
  4. Hahaha ja det var militärerna som väkcte oss imorse :)
    Kramisar!

    SvaraRadera
  5. Ojojoj, jag minns att jag var med Lottakåren en gång och fick spela skadad och chockad, det var kul!

    SvaraRadera
  6. Va militärer, lite läskigt ser de ju ut, tur att de bra är övning.
    Ha en bra söndag!
    PS: hur var väskvinet? :)
    Kramis Anna

    SvaraRadera
  7. Hahaha ja dom är fortfarande kvar och leker :)
    Massor av kramar från Paradisvägen!

    SvaraRadera