lördag 22 maj 2010

Väskvinet! Vernissage Chardonnay Viognier


Vernissage Chardonnay Viognier (nr 2251)
                     
Land              Frankrike
                     
Distrikt           VdP d'Oc
                     
Alkoholhalt     13,5 %
                     
Färg               Ljusgul färg.
                     
Doft               Aningen blommig doft med inslag av fat, vingummi, päron och vanilj.
                     
Smak             Torr, aningen blommig smak med inslag av fat, vingummi, päron och vanilj.
                     
Användning    Serveras vid cirka 8°C till rätter av fisk och skaldjur.


Jag tyckte det va lite för mycket alkohol i smaken för mig... jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det!
Vi drack det till Skaldjur (räkpaj), och jag tror att dillsmaken i pajen och vinet inte riktigt passade ihop.
Det ska ju serveras ganska kallt, och då tycker jag att vissa smaker ibland försvinner.
Jag ska prova ett glas i dag med när jag inte har någon dill i maten :)
Men om inte så för att det är en as cool förpackning så är det nog inget vin jag kommer köpa igen.
Men vi får väl se efter min provrunda i dag till kycklingen :)






6 kommentarer:

  1. häftigt...var köper man detta?

    SvaraRadera
  2. googlade på det....hittade pris o var man köpte det.Rolig present...Måste inhandlas:o)))))

    SvaraRadera
  3. Här i Åhus på systembolaget måste man beställa det!
    Men dom smsar när det kommit :)

    SvaraRadera
  4. Ja förpackningen är läcker men jag gillade vinet! Där ser man smaken är som baken...

    SvaraRadera
  5. Snygg är den, ska testa i framtiden:)!!!

    SvaraRadera
  6. haha jasså är det krig i åhus, där ser man på =)

    ja jag skada ju ledbandet i knäet i feb och fick gå på kryckor och antibiotika i 4veckor, så vi sa när jag slutat med antibiotikan så skulle vi ha en fest dvs ledbandsparty haha :)

    Ja, det är fullt upp hela tiden nu tycker jag...men snart lite ledigt innan jag skall på och jobba igen :/

    SvaraRadera