söndag 18 december 2011

Love After Eight


En helt gudomlig och relativt enkel dessert, lite pill är det med skålarna men de kan man göra någon dag innan.

4 port.
Du behöver:
16 After eight plattor
Valfri mousse.. välj din favorit,vi valde choklad. ca 2 portioner (tänk på att det ska passa med mint)
Lite smält mörk choklad (att limma plattorna med och göra hjärtan, några rutor är tillräckligt)
Lite vispgrädde att garnera med.
En sprits.
En liten pensel eller en grillspettspinne i trä :) jag använder sistnämnda.
Använd baksidan av den... inte den spetsiga alltså.



"Limma" plattorna med smält choklad och låt de stå kallt tills de torkat ihop ordentligt.
Gör hjärtan under tiden som med ska kylas... tänk på att ta ut den precis innan du ska garnera med dem...inte innan för så får du svårt att ta loss dem snyggt.

När skålarna är väl kylda, gör moussen och fyll skålarna med spritsen och in i kylen igen.
Vispa grädden och sen är det bara att garnera dem med en klick grädde och chokladhjärtan!
Du kan alltså fixa dem långt innan gästerna kommer och sen bara plocka fram dem :)


7 kommentarer:

  1. Ja det var verkligen jätte trevligt! :)

    Men gud så gott det ser ut! =D

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilka konstverk, tyvärr gillar jag inte mint men kan nöja mig med att titta på de!

    SvaraRadera
  3. åhhhh vilken cool idee...åhhh vad massa socker:(...men snygga var dom får bara glo på sånt=) trevlig 4 advent på er

    SvaraRadera
  4. Fick en flashback när jag såg detta:-)Gjorde denna dessert i slutet på 80-talet. Så häftigt å gott:-)))
    Kramisar

    SvaraRadera
  5. Men OH MY LOOOOOOOOOOOOOOOORD så mums det där ser ut då!! Vetefan om jag kan få till det så där snyggt dock haha ;O)

    SvaraRadera
  6. Åh så gott det såg ut! Något jag tror mig ska prova :-D.

    SvaraRadera
  7. Åh, vad det var fint. Ska jag minsann fundera på om jag ska göra till nyår. / Nettan

    SvaraRadera