torsdag 16 januari 2020

Cancer - Jävla skit sjukdom


Att förlora vänner suger!
Att sakna vänner suger!

Idag är det 5 år sedan Håkan förlorade kampen mot cancern och lämnade vänner och familj i djup sorg.



Även om man vet att en person är sjuk gör det sjukt ont!
Tinden läker inte alla sår, sorgen mattas men finns där.

Jag försöker tänka tillbaka på allt roligt vi gjort, Håkan var en av mina närmaste vänner.
Fantastik på alla sätt...

Bästa med Håkan var hans livsglädje hans ödmjukhet, omtänksamhet, och empati med andra människor!
Håkan var en av de mest generösa människor jag träffas nu menar jag inte med att ge presenter eller så utan bjuda på sig själv och sin tid. Man kände sig alltid välkommen i hans hem.
Jag har aldrig hört en person som sagt något ont om honom, aldrig!

Hans Motto var att - Livet är till för att levas här och nu och ingen dröm är för stor.
Han lärde mig att inte skjuta upp saker jag vill göra utan göra dem nu! Varför vänta!?

Jag tänker på alla roliga fester, grillparty, de årliga sommarfesterna. Fredags bastun, otaliga middagar hos oss och hos Håkan. Gud vilka kul minne, oj vad det busades och lektes, Håkans trädgård var en snitslad bana med linbanegång, styltor mm. Håkan hade ett party trick som inte gick av för hackor! Han sprutade eld, vi var livrädda var gång han skulle göra det. Gör man fel kunde man få kemisk lunginflammation och råka riktigt illa ut! Men stoppade det honom... åhhh nej.



Håkan var alltid full av bus och upptåg, så full av energi och roligheter.
Det spelades kubb, sjöngs allsång, grillades, skålades och var fest långt in på småtimmarna. Festerna brukade sluta med att jag, Chris och Håkan satt och drack kaffe efter vi röjt upp och återställt allt efter festen! Djupa diskussioner om allt och inget... *fniss* tror vi räddade världen en och en annan gång.



Håkan var verkligen en party människa, men också en riktig familjefar det viktigaste i hans liv var hans dotter L och son W.
De gick före allt! Den kärlek han hade till sina barn det verkligen sken om honom när han pratade om dem. Underbart!


Du saknas mig Håkan!




Cancer är en jävla skit sjukdom - Stöd Cancerfonden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar